Avatar billede kazuko Nybegynder
06. oktober 2007 - 11:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Står og skal købe Macbook

Hej alle.. Jeg har valgt at tage springet og købe mig en mac. Jeg har hørt at der har været 2 forskellige generationer i år. Er det rigtigt? Jeg regner med at købe den brugt.. Noget specielt jeg skal være opmærksom på?
Avatar billede egonspock Seniormester
06. oktober 2007 - 13:20 #1
Et interessant sted at kigge er her: http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook der vil du se at der er tre udgaver, og hvis jeg var dig, ville jeg nok kigge mest efter Core 2 Duo-maskinerne, bare fordi de yder mere og er nyere.
Avatar billede packey Nybegynder
18. oktober 2007 - 20:48 #2
Du skal HELT klart tage en MacBook Pro som egonspock også antyder.
Har selv en af de første MacBook Pro der desværre kun understøtter op til 2Gb RAM, men selv med det kører det fantastisk.
Du skal tage og købe Parallels hvor du igennem kan installerer Windows og kører begge platforme samtidig. Det koster lige omtrent en plov, men er helt klart at foretrække frem for Bootcamp som Apple har udviklet. I Bootcamp skal du når du tænder maskinen vælge om du vil boote i Mac OS eller windows. Der kan du ikke dele filer mellem de to systemer, hvilket du kan med Parallels www.parallels.com