Avatar billede wmtoole Nybegynder
05. oktober 2007 - 12:58 Der er 12 kommentarer

PHP under IIS virker ikke

Jeg har en windows 2003 server som jeg har installeret IIS (Microsoft Internet Information Server) på. Jeg har sat Default Web Site op til at køre sripts og angivet at den skal kende filen index.php.
Ved installationen af PHP (php-5.2.4-win32-installer.msi) kom den op og sagde at filen httpd.conf kunne ikke oprettes.
Når jeg tager afgang til IIS fra min browser får jeg fejlmeddelelsen:
HTTP Error 404 - File or directory not found.
Internet Information Services (IIS)

Når jeg forsøger køre php med kommandoen php -i får jeg også en række fejlmeddelelser.

Hvad gør jeg forkert? Er det fordi filen httpd.conf mangler og i givet fejl hvordan skal den se ud og hvor skal den placeres?
Avatar billede majbom Novice
05. oktober 2007 - 13:28 #1
det er helt sikkert fordi den mangler den fil, den indeholder opsætning osv til php-serveren så vidt jeg husker.

jeg kan ikke lige huske hvor den skal ligge...
Avatar billede majbom Novice
05. oktober 2007 - 13:32 #2
der hvor du har installeret php, skal den ligge...

hvis du nu har installeret php i roden af dit c-drev ser den ud som noget a la: c:\php-5.2.4-win32 eller måske bare c:\php5 eller c:\php
Avatar billede johan.o Nybegynder
06. oktober 2007 - 16:34 #3
...httpd.conf er da så vidt jeg husker config filen for Apache serveren ?

...jeg kører ikke selv IIS men mener at have hørt at PHP kan installeres som en del af IIS (altså som en extension noget)...

Ikke meget hjælp der :) - sorry.

Mvh. Johan
Avatar billede majbom Novice
06. oktober 2007 - 17:02 #4
ja sorry, ved ikke lige hvad der gik galt dér :)

tror det er smartere at geninstallere dit php-modul...
Avatar billede wmtoole Nybegynder
07. oktober 2007 - 17:47 #5
Hej splazz og johan.0
Jeg har slettet og geninstalleret PHP en række gange - med samme sørgelige resultat.
Er der nogen af jer der ved hvad filen httpd.conf skal indeholde?

Mvh. wmtoole
Avatar billede johan.o Nybegynder
07. oktober 2007 - 17:56 #6
httpd.conf er konfigurations filen til Apache serveren, men da du bruger IIS har du naturligvis ikke en httpd.conf (Går jeg udfra :) )

Det lyder som om php installeren tror den skal installeres under en Apache server og derfor kigger efter httpd.conf filen......kan du ikke i forbindelse med installationen vælge hvilken server php skal konfigureres til ?

Mvh. Johan
Avatar billede wmtoole Nybegynder
07. oktober 2007 - 21:29 #7
Hej johan.o

Jeg installerer PHP ved hjælp af en instaler som er opbygget som en .msi fil (Microsoft Installer) og den kommer ikke ud og spørger hvilken web server jeg benytter. Jeg kan heller ikke angive det.

mvh wmtoole
Avatar billede johan.o Nybegynder
07. oktober 2007 - 21:38 #8
Hm, som sagt er jeg ikke IIS mand, men først må du nok fortælle helt præcis hvilken .msi fil du prøver at installere.

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
07. oktober 2007 - 21:44 #9
Arh, det står jo i dit spørgsmål..tsk tsk..men da jeg, for nyligt faktisk, installerede præcis den version på min win-apache server blev jeg promtet om hvilken server installationen skulle laves på, men never mind, det siger du jo at du ikke bliver spurgt om.

Har du prøvet at læse i php manualen om installation på IIS ? - Jeg syntes der står noget om at man helst skal bruge .zip pakken, da der er ekstra filer tilstede. så vidt jeg kan læse installere .msi versionen en CGI version på IIS...???

Men altså jeg famler lidt i blinde da jeg ikke kender IIS overhovedet...sorry.

Mvh. Johan
Avatar billede johan.o Nybegynder
07. oktober 2007 - 21:49 #10
..nu sad jeg lige og nærlæste dit spørgsmål igen...kunne det ikke lyde som om der er en fejl i din IIS installation da du får en 404 fejl, det har vel ikke noget med php insatllationen at gøre...eller ?

Mvh. Johan
Avatar billede majbom Novice
21. januar 2009 - 10:07 #11
wmtoole?
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 10:33 #12
done?