Avatar billede jonaslk Nybegynder
05. oktober 2007 - 10:44 Der er 3 kommentarer

udskift billede og link-url via link

Hej

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg til venstre har en menu med links, og til højre har et "preview" vindue der viser et preview af et billede, som man via en knap (et link) kan åbne i fuld størelse. I hver billedkategori/menu, som websitet har, er der omtrent 8 billeder (menulinks til billeder).

I stedet for at lave 8 forskellige html sider ville jeg gerne, via hvert af de 8 links til venstre, blot udskifte previewbilledet, og samtidigt ændre det link som knappen åbner. Altså via et link skifte både billede og ændre en knaps link.

Håber "opgaven" er forståelig, og at nogen kan hjælpe.. Det er jo sikkert ganske simpelt hvis man er lidt mere inde i javascript end jeg er.
Avatar billede roenving Novice
05. oktober 2007 - 11:34 #1
Hrm, måske har jeg misfrstået dig, men du kunne måske tage udgangspunkt i: http://roenving.users.whitehat.dk/WD1ResizeTilBillede.html

-- det er jo så eventuelt kun et svar på en del af spørgsmålet, men hvis det svarer til dit behov kan vi tage den videre derfra !-)
Avatar billede jonaslk Nybegynder
05. oktober 2007 - 11:57 #2
Hejsa,

Nej, det er desværre ikke lige det scenarie jeg leder efter. Html siden starter som udgangspunkt med at vise billede 1 og en knap, som kan åbne en anden html side hvor billede 1 ligger i fuld størrelse (åbnes som en popup). Herudover har jeg på min side eks. 8 links i venstre side. Links til billede 1 - 8. Når man trykker på eks. link 2, skal billedet der vises eks. skiftes til billede 2, men knappen skal samtidigt nu åbne html siden med billede 2 i fuld skærm. Dvs. at knappens "href" skal ændres når der trykkes på de forskellige links 1 - 8). Således at billede og den html side, som knappen åbner matcher. Ved ikke om det fremgår mere tydeligt nu hvad jeg ønsker. Det er altså den funktion/kommando som kan ændre både billede og knappens "href" på en gang der er problemet. Jeg kan allerede godt bare skifte billedet. Men kan ikke lige få den til også at ændre linket.
Avatar billede roenving Novice
05. oktober 2007 - 12:07 #3
Men kan du ikke bruge ideen om at der skal klikkes på billedet, så du undgår knappen, for det vil jo være simplere ?-)