Avatar billede wellejus Nybegynder
05. oktober 2007 - 10:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

AGP kompatibilitet?

Min datter har en gammel PC til at spille SIMS2 på.
Der er brug for et andet grafikkort. Jeg har et Nvidia FX5200-DV128 liggende (AGP8, tror jeg) Kan det køre i den gamle maskines AGP-port? Bundkortet er et ASUS P4XP-X!
http://www.fixya.com/support/p363071-asus_p4xp_x_motherboard/manual-11150/page-9
Mvh
Jens
Avatar billede wellejus Nybegynder
05. oktober 2007 - 10:53 #1
Undskyld. Det er ikke hendes PC der kører med dette MB, men min. Hendes er et
Gigabyte Slot A GA-7IXE Motherboard!
Avatar billede wellejus Nybegynder
05. oktober 2007 - 10:54 #2
Avatar billede jonaslk Nybegynder
05. oktober 2007 - 10:55 #3
Hej,

Det burde det godt kunne. Jeg har lige slået et par tilfældige FX5200 op, de understøttede begge agp x 4 også - så det gælder formentligt generelt. Dog kører det selvfølgelig kun med agp x 4, og dermed ikke helt så hurtigt som hvis bundkortet understøttede agp x 8. I praksis mærker man dog sikkert ikke den store forskel.

MVH
Jonas
Avatar billede wellejus Nybegynder
05. oktober 2007 - 11:03 #4
Hej Jonas

Det jeg er nervøs ved, er eventuelle forskelle på spændingen på forskellige AGP-versioner. Det gamle bundkort (http://europe.giga-byte.com/FileList/Manual/motherboard_manual_ga-7ixe_e.pdf) har AGP1. Kører det med samme spænding som AGP8?

Mvh¨
Jens
Avatar billede wellejus Nybegynder
05. oktober 2007 - 11:16 #5
Tilsyneladende er AGP-porten version 2.
Avatar billede jonaslk Nybegynder
05. oktober 2007 - 11:36 #6
Hej igen,

Nej. Det er ikke samme spænding. Og du kan godt risikere at brænde bundkort/grafikkort af hvis det er forkert spænding. Mange agp x8 kort understøtter også agp x 4, og nogle endda tilbage til agp x2. (den justerer vist bare i BIOS).  Men det bundkort du linker til (jeg havde ikke opdaget dine kommentarer da jeg skrev først) ser ud til at være AGP x 1 (3.3 V). Så tror ikke du skal matche de to produkter umiddelbart.

MVH
Jonas