Avatar billede frostware Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

dll metode kald ved tryk på knap

Hej eksperter!

Jeg har en dll fil med en funktion ind() som returnere den string man sender med. Jeg har fået det til at virke på server siden så jeg vha. Response.write() kan få det skrevet på siden.

Nu vil jeg gerne have dette til at ske når jeg trykker på en knap på siden. Og det skal ske client side.

Jeg har tidligere oprette to spørgsmål ang. ActiveX uden at få svar nok til at kunne lave dette.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede sherlock Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:28 #1
Du kan ikke kalde funktioner i en dll på serveren, fra et script på en web-klient.

Du kan få det til at se sådan ud, vha. AJAX.
Avatar billede frostware Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:17 #2
hvad så hvis scriptet ligger i en user control i dll'en
Avatar billede sherlock Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:03 #3
Når du siger at det skal ske clientside, så er der ingen mulighed for direkte kald til metoder på serveren i dit compilerede DLL.
Avatar billede frostware Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:36 #4
Okay, havde jeg ellers fundet eksempler på, men kunne jo så godt nok ikke få det til at virke.

Hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede sherlock Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:03 #5
Hvad er det du skal have løst?
Avatar billede frostware Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:58 #6
Jeg skal kører noget c# kode på client side. Har prøvet med noget UserControl men det vil ikke rigtig virke.
Avatar billede frostware Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:03 #7
Har set nogle steder hvor man kalder det for .Net applet
Avatar billede sherlock Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:52 #8
Er det på et intranet? Du får det ikke til at virke på klienter udenfor dit domæne
Avatar billede frostware Nybegynder
02. oktober 2007 - 08:19 #9
Det skal virke udenfor intranet.
Avatar billede sherlock Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:55 #10
Hvad er det du skal lave?
Avatar billede frostware Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:39 #11
Har droppet det.