Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
30. september 2007 - 18:04 Der er 7 kommentarer

Skifte stavekontrol

Hej eksperter.
Jeg har problemer med, at når jeg skal skifte sproget til tysk, skifter den hele tiden over til dansk igen, også selvom jeg vælger det som standardsprog.. jeg skal til skriftlig tysk prøve i morgen :O.. så det irritere mig meget.
Håber i kan hjælpe :)
MVH Cecilie.
På forhånd tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2007 - 18:07 #1
Hvis din word er dansk, så kræver det at du har Microsoft proofing tools for at kunne installerer sprogunderstøttelse for andre sprog end dansk. Proofing tools koster omkring 1000.- kr og indeholder masser af sprog.

Sprogunderstøttelse indeholder både ordbøger, grafik og andet
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. september 2007 - 18:07 #2
grafik=grammatik selvfølgelig, My Bad
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
30. september 2007 - 18:12 #3
Jamen det er til tysk.
Det er da indbygget som standard
Avatar billede thomaxz Nybegynder
30. september 2007 - 18:37 #4
Du sætter vel dokumentet til tysk ved at gå op i funktioner > sprog > angiv sprog.

mener at hvis man sætter det der, uden at have markeret noget vil den sætte hel dokumentet til tysk, hvis du har sat sproget og den skal starte med det hvergang kan du vist bare gemem det som standart skabelone normal.doc
Avatar billede hcma Novice
30. september 2007 - 18:49 #5
bufferzone >>  en dansk MS Office (word) har som standard stave- og grammatikkontrol på dansk, tysk og engelsk  ;o)
MS ProofingTools er kun til Word 2003 og tidligere udgaver og kan vist IKKE købes mere.
Avatar billede hcma Novice
30. september 2007 - 18:54 #6
prøv at smide din normal.dot ud (der genskabes helt automatisk en ny, når du starter word op igen.
Normal.dot ligger normalt i:
C:\Doduments and Settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Office
30. september 2007 - 19:51 #7
Funktioner -> Sprog -> Angiv sprog
Sørg for at feltet 'Find sprog automatisk' ikke er markeret.