Avatar billede yates Nybegynder
28. september 2007 - 10:20 Der er 6 kommentarer

Temporary file necessary - hva' hulen?

Hej,

har lavet et program for en bekendt som ikke kan køre fra dennes computer. Opstart umulig pga "temporary file necessary for the initiation of the program".
Hvad hulen betyder det i praksis - google ser ikke ud til at hjælpe; jeg synes fejlen er så uspecifik at jeg ikke rigtig ved hvor jeg skal starte.

Nogen ideer?

Y.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
28. september 2007 - 11:16 #1
køre han Vista? eller XP
Avatar billede spil2vind Nybegynder
28. september 2007 - 12:01 #2
prøver dit program at lave en fil, når dette startes op?
Avatar billede hrc Mester
28. september 2007 - 12:54 #3
Du skriver ikke hvad programmet indeholder eller hvad det gør. Nogle komponentpakker kan autonomt (og tit udokumenteret) finde på at lave temporære filer.

Er environmentvariablene TMP og TEMP blevet sat?
Avatar billede yates Nybegynder
28. september 2007 - 15:23 #4
Hej,

Programmet er rørende simpelt.
Det skriver ikke noget til disk.

Indeholder et stringgrid, to knapper, en menu, et tmemo, et par radiobuttons.

***
uses
  Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
  StdCtrls, Grids, DataMath, clipbrd, Menus;
***

Unit DataMath er rent matematiske rutiner som jeg har lavet. De interagerer ikke med komponenter, men er bare rent talknuserfunktioner. Tal ind, tal ud.

Mine bekendte har Windows XP, så vidt jeg ved.
Jeg ved ikke noget om TMP og TEMP variabler - skal disse sættes hvis jeg ikke bruger dem til noget???

Kan simpelthen ikke forstå det.
Y.
Avatar billede yates Nybegynder
28. september 2007 - 15:24 #5
Og nej, programmet fiddler ikke med nogen filer, hverken læsning eller skrivning når det startes.

Y.
Avatar billede hrc Mester
29. september 2007 - 22:57 #6
Du fik ikke svaret om han kører Vista eller goe gamle XP. Hvis Vista, kører det på en XP?

Findes der varianter af programmet som du kan teste på maskinen? Sker det også med et "Hello world" lavet med din Delphi?

Har du kørt en Trend HouseCall eller lignende på din og hans maskine? Kan det være en eksisterende virusscanner der griber ind? Prøv at slå den fra.

Kører der mange processer på maskinen?

... så har du da lidt at afprøve.