Avatar billede amfelt Nybegynder
08. juni 2001 - 14:59 Der er 9 kommentarer

Frontpage 2000 på win 98 login problemer mod en NT med IIS 4

Først en lille forklaring af voes side:

hovedsitet->underweb (websteder med seperat login fra bruger oprettet på NT)

Problemet er så at på nogle maskiner kan en bruger til et underweb ikke logge på før, der på den pågældende maskine har været en med FP administrator rettiged og logge på. Denne logger så af igen og nu kan den alm. bruger fint logge på sit underveb.

Hvad kan dette skyldes ? Administratoren gemmer selvfølgelig IKKE password på maskinen.

hovedsitet ligger på en fat partition hvis det har nogen betydning !

Håber meget nogen kan hjælpe !

og nej vi skifter ikke FP ud med et andet program, så drop den diskution.

mvh Rolf
Avatar billede proboss Nybegynder
08. juni 2001 - 15:06 #1
Hvis du har undersider på dit webhotel som folk logget in på.

skal lige vide bruger alle samme password og user navn eller har alle forskælige
Avatar billede amfelt Nybegynder
08. juni 2001 - 16:44 #2
Yep! Næsten alle under websteder(for nu at snakke dansk) har sin egen bruger og det til hørende password (he he engelsk )

Det er her problemer ne opstår !

mvh Rolf
Avatar billede proboss Nybegynder
08. juni 2001 - 18:29 #3
Jeg er nu godt klar over at alle webhoteller har password og username det tror jeg er gået opfor alle. og det er også tilfældet for undermapper på et webhotel men her skal alle bruge samme kode og username med mindre at du laver et login i asp til undermappen.
og hvis du med dit underveb mener subweb så er det noget helt andet.
Avatar billede sky-net Nybegynder
09. juni 2001 - 11:05 #4
jeg ville skyde på at det i gør forkert er at i ikke har server orligt logger på før de ander maskiner er på vis i tilfældig her gjort så må du ikke spørger mig om det
Avatar billede finnras Nybegynder
09. juni 2001 - 13:37 #5
Du skal huske at give adgang for Domain Users til din hovedside og din underweb. Det tyder på at der er der det er galt, idet administrator giver vejen ind forbi hovedsiden - således at brugeren kan tilgå underwebben hvor han har de rigtige rettigheder.
Avatar billede proboss Nybegynder
20. juni 2001 - 16:10 #6
sker her mere

//proboss
Avatar billede amfelt Nybegynder
08. juli 2001 - 22:58 #7
Jeg har prøvet de forslag der er kommet men det ser ikke ud til at hjælpe !

det skal måske lige siges at vikke bruger Nt serveren som domain logon server eller fileserver der til bruger vi en Novell !

Jeg lader dette spørgsmål stå åbent indtil der kommer et brugbart svar, som virker !

mvh Amfelt
Avatar billede finnras Nybegynder
08. juli 2001 - 23:30 #8
Jeg tror at problemet opstår ved brugen af Novell. Når du først åbner siden som FP administrator skaber du en trust til serveren, denne server kender ikke brugeren (efter at du har logget af og på som alm. bruger) Derfor skal du tillade annonymous access til serveren eller oprette de brugere på serveren med de korrekte username og password. Håber det hjælper dig lidt videre!!

/FinnRas
Avatar billede amfelt Nybegynder
13. oktober 2001 - 00:18 #9
Jeg tror jeg droppe spørgsmålet... ingen kan svare :-) og kan se at jeg kan betale mig fra det :-) fed ide !