Avatar billede Slettet bruger
25. september 2007 - 23:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indkomne links fra egne sider

Hejsa.

Jeg har det sidste års tid gået mere og mere op i mine siders rangering hos blandt andet Google og har i den forbindelse fundet måder at linke til mine sider på - fra ude fra kommende sider, men i lige så høj grad fra egne sider.

Et eksempel er siden http://www.havensupport.dk/
På denne side har jeg placeret et link til http://www.discountdomains.dk

Når jeg lavet en 'site:www.havensupport.dk' på Google, fremgår det, at der findes 3240 sider fra dette site hos Google.

http://www.discountdomains.dk har en pagerank på 3 og dette havde den før jeg fik lavet links fra havensupport.dk
Men denne pagerank er fortsat 3.

Hvad er det, der gør, at min pagerank fortsat er så lav, når man tænker på at en side med en tilsvarende pagerank på 3, hvor 3000 undersider linker til den min side, fortsat ikke stiger?
Google viser heller ikke, at havensupport.dk linker med så mange sider. Rent faktisk kun én enkelt.

Kan man forvente, at Google vil 'finde ud af' at mange andre sider rent faktisk linker til min side og dermed opgradere pagerank, eller kan det have noget at gøre med at siderne ligger på samme server (ip)? Og dermed ikke tæller for så meget?
Avatar billede olebole Juniormester
25. september 2007 - 23:39 #1
<ole>

Der kan være rigtig mange årsager, men én af dem er naturligvis, siderne ligger under samme IP - eller sågar IP-maske. Den slags links giver selvsagt intet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede goose Nybegynder
26. september 2007 - 06:28 #2
For det første, så glem den der pagerank, den har absolut intet med din rangering på google at gøre.

Iøvrigt er pagerank et dødt fænomen som stort set ikke længere har noget at sige, det eneste den kan fortælle dig er, at om dit site skulle være bannet (grå pagerank).

Endvidere bliver den offentlige pagerank jo kun opdateret én gang i kvartalet (ca).

Dernæst, så vil dine indgående links til et domæne først rigtig tælle med hvis de kommer fra sites som er relevante for dit domæne. En fodboldside der linker til en domæneside har ikke så meget relevans som en fodboldside der linker til en fodboldside ville have.

Hvis du så oven i købet bytter links, altså i bytter med hinanden, ja så vil det jo svare til, at jeg pisser i din øl og du pisser i min og det får ingen af os jo en bedre øl af. Altså minimal effekt.

Det der tæller på din rangering er antallet af indkomne link fra relevante site, uden for din egen C-class (altså ikke fra samme IP) og så det mest vigtige: unikt indhold!

Dette var den korte udgave :o)

/Goose
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2007 - 12:53 #3
Ok. I fik bekræftet min teori :-)
Smid et svar begge to.

Og selvfølgelig tak for jeres input!
Avatar billede goose Nybegynder
26. september 2007 - 13:05 #4
okey dokey

/Goose