Avatar billede htx98i17 Professor
25. september 2007 - 20:49 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

søges crontab eksempler

Hej

1. Kan nogen komme med en commando der afvikler et php-script?
2. Kan nogen komme med en commando som afsender en email til en defineret emailadresse?

Jeg aner ikke hvor svært dette er, jeg vil bare gerne se et eksempel der virker og som jeg kan teste på min server.
Avatar billede medions Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:47 #1
Afvikling af PHP:
*/5 * * * * /usr/local/bin/lynx -dump http://www.domæne.dk/filnavn.php

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:53 #2
og mht. mailen der skriver du bare:

MAILTO=email@adresse.dk

//>Rune
Avatar billede htx98i17 Professor
15. oktober 2007 - 10:27 #3
Tak for svar

mht afsende email - hvor skriver man selve beskeden og emnet?
Avatar billede htx98i17 Professor
15. oktober 2007 - 10:37 #4
Jeg har prøvet eksemplet med at afvikle PHP ved at sætte kommandoen ind i et cronjob og tilpasse den så den passer på en url.

Når cronjobbet køres, kommer følgende fejl:
*/5: not found

Ved du hvorfor?
Avatar billede htx98i17 Professor
15. oktober 2007 - 10:55 #5
jeg fjernede */5 * * * *  og så fungerede det :)
Avatar billede htx98i17 Professor
15. oktober 2007 - 11:00 #6
Kan du fortælle hvad usr/local/bin/lynx -dump http://www.domæne.dk/filnavn.php gør?
den dumper, men til hvad? en cache der automatisk tømmes eller til en fil eller andet?

Kan man få den til at afvikle en phpdokument lokalt ved at definere hvor php-filen ligger lokalt fra root?
Avatar billede medions Nybegynder
06. december 2007 - 14:44 #7
spm 1: Den ekskvere blot dit PHP dokument.
spm 2: Det burde du kunne ja

Venligst afslut spørgsmålet nu hvor jeg har svaret på dit første spørgsmål.

//>Rune
Avatar billede htx98i17 Professor
06. december 2007 - 15:17 #8
Spørgsmålet 1 i orig. spm. er svaret, nr. 2 er ikke. Så derfor afslutter jeg ikke.
Avatar billede medions Nybegynder
06. december 2007 - 20:37 #9
Her er komandoen:
mail din@mailadresse.dk < filmedteksti.txt

//>Rune
Avatar billede htx98i17 Professor
10. december 2007 - 20:30 #10
tak for deltagelsen
Avatar billede medions Nybegynder
10. december 2007 - 23:20 #11
Var så lidt :o)

//>Rune