Avatar billede hejbrian Nybegynder
24. september 2007 - 18:59 Der er 7 kommentarer

defekt hdd

hej har et problem med en hdd fra en bærbar, har haft den ved den lokale radio tv mand , men han kunne ikke gøre noget, han siger at den er "brændt af", kan det på nogen måde lade sig gøre at få filerne fra hdd´en frem igen, kan det lade sig gøre for nogle (firmaer) at flytte "skiven" fra hdd´en over i en anden "kasse" ? hvis ja hvem kan den slags, og hvad koster det
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2007 - 19:19 #1
Det er vanvittig dyrt - er du sikker på at disken er smuttet, hvad er symptomerne??
Avatar billede klaro Nybegynder
24. september 2007 - 21:32 #2
Ja IBAS i Norge kan redde data fra diske, med mindre der er tale om direkte geadcrash. Men det koster 10 - 20 kr pr MB.
Avatar billede hejbrian Nybegynder
24. september 2007 - 22:07 #3
tak for hurtigt svar, til første kommentar fik at vide at hdd´en var brændt af, har fået pc´en tilbage, er der noget jeg selv kan prøve med hdd´en(den gamle pc vil ikke tænde)
til klaro kan man selv vælge hvilke data der skal findes, eller er det enten eller
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2007 - 19:32 #4
"er der noget jeg selv kan prøve med hdd´en(den gamle pc vil ikke tænde)" Selv om disken er smuttet skal computeren stadig tænde, prøv følgende
Download og brænd INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso (skal brændes som et bootimage) sæt din BIOS til at boote fra cd-drev - boot op på INSERT og meld så tilbage, så guider jeg dig
Avatar billede nikkedukken Nybegynder
30. september 2007 - 14:57 #5
Spinder den op?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2007 - 17:20 #6
Halloooooo
Avatar billede klaro Nybegynder
08. oktober 2007 - 22:51 #7
Hvis du kender data strukturen, kan du godt sige feks :
  d:\data\rod\skole\projekter\*.*
Og de vil så oplyse hvor meget data der kan redes og hvilket medie du får det på.