Avatar billede ronni_p Nybegynder
24. september 2007 - 17:22 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

C5 4.0 tekster

Hvor blev funktionen i 'Debitor/Tilpasning -> Tekster -> Ordre' af? Jeg kan godt nok finde ovenstående, også i 4.0'eren, men ingen tekster er defineret og hvis jeg vil oprette nogle, så bliver jeg blot oplys at: 'Numrene 1 til 99 er reserveret til systemet.'

Grunden til jeg opdagede dette problem er, at jeg skal tilrette en faktura rapport, men alle de skabeloner jeg tager udgangspunkt i, referer til teksterne på samme måde som i C5 3.0.

Jeg er bekendt med at man i mange tilfælde er begyndt at bruge 'labelfelter' som man kan finde i c5sysald.dk, hvordan funger variablen mellem f.eks. faktura/kreditnota her?

Jeg ser frem til et svar, på forhånd tak.

//RP
Avatar billede mariaf Juniormester
24. september 2007 - 18:23 #1
Din opdatering er gået galt. Har du haft konsulent på, så råb af ham, har du selv udført den, så prøv at køre opdateringskørslerne i udviklingsmenuen. De ligger under XAL/Kør.

Husk back up inden.
Avatar billede ronni_p Nybegynder
24. september 2007 - 19:38 #2
Der er ikke udført en konvertering, men er en helt ny installation af C5 4.0 light.

Hvad er det så jeg skal køre under XAL/Kør, hvis det stadig er relevant?

//RP
Avatar billede mariaf Juniormester
24. september 2007 - 23:31 #3
Lyder mystisk - det plejer ikke være et problem. Prøv at køre 400Update

Du husker lige at lægge SP1 på, ikke? Ellers får du bøvl med bl.a. primoposter.
Avatar billede ronni_p Nybegynder
25. september 2007 - 14:08 #4
Jeg har forsøgt at køre 400Update, men det afhjælper ikke problemet.

Jeg har nu opdateret til sp1 og kan ikke indlæse koderne igen. Selv om jeg har opgraderet til sp1 og også kørt 400Update, men det hjælper heller ikke. Har du evt. en version af C5 som du ved virker, vil du så ikke sende den til mig?
Avatar billede mariaf Juniormester
25. september 2007 - 15:57 #5
Det hjælper ikke at sende en virksom C5 til dig, for du må kun bruge dine egne koder. Du skal slize koderne på SP1 for at det virker - eller hvis du sidder på en lokal pc, så prøv c5koder.exe.
Avatar billede ronni_p Nybegynder
25. september 2007 - 16:04 #6
Jeg har fået læst koderne ind på sp1'eren nu... og nu virker det da også... men jeg kunne ikke bruge den gamle database - kan det være den fejlen ligger i?

Hvorfor får jeg vist alle moduler som C5 understøtter nu, selv om jeg kun burde have adgang til Finans, Debitor, kreditor, lager, ordre og generelt?
Avatar billede mariaf Juniormester
25. september 2007 - 16:22 #7
Du får vist alle modulerne fordi du ikke har sat flueben i lightmenu i firmakartoteket. Du kan da for resten bare udlæse teksterne fra DMO-regnskabet vha datamanipulation.
Avatar billede ronni_p Nybegynder
25. september 2007 - 16:35 #8
hvis jeg skulle bruge datamanipulation, hvor henne finder jeg så kartoteket for teksterne som jeg vil eksportere/importere?

Og tak for din hjælp ind til videre, jeg har en løsning på problemet nu, men er ganske interesseret i at se nærmere på datamanipulationen.
Avatar billede ronni_p Nybegynder
25. september 2007 - 16:37 #9
Ups.. du har vist fået 4 x 30 point...

Hvis jeg en dag har behov for at komme i kontakt med dig med det samme på konsulentbasis, hvordan kontakter jeg dig så?
Avatar billede mariaf Juniormester
25. september 2007 - 19:25 #10
Det nemmeste er mf@easyfrag.dk som er min private mail. Jeg laver ikke orange arbejde, men hjælper gerne og bliver der brug for at jeg er konsulent, så aftaler vi det på det tidspunkt.
Avatar billede mariaf Juniormester
25. september 2007 - 19:25 #11
Og nej, jeg fik 30 p
Avatar billede ronni_p Nybegynder
26. september 2007 - 09:53 #12
Jeg havde nu heller ikke lige forestillet at det skulle være orange hvis det var.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
09. oktober 2007 - 23:24 #13
Jeg har oplevet samme fejl! Problemet er at der ikke ligger nogen tekster i "Standard" sproglaget.

Følgende kørsel retter problemet:

TTSBEGIN ModulTekst
SEARCH ModulTekst WHERE Sprog == 1
  SET Sprog = 0
  INSERT ModulTekst
END
TTSCOMMIT ModulTekst

//TP