Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 16:20 Der er 38 kommentarer

Belkin router

Hej er der nogen som kan hjælpe mig jeg ville gerne have lavet en kode til mit trådeløs net men kan ikke komme ind på den side her 192.168.2.1 skal lige sige jeg har vista jeg mener jeg har slået det til jeg skal så jeg kan komme ind på siderne
Avatar billede enya Nybegynder
23. september 2007 - 16:27 #1
Du skal lukke det ene spørgsmål om samme emne, da 2 ens spørgsmål ikke er tilladt.. Mvh.
Avatar billede sorenriis Nybegynder
23. september 2007 - 17:20 #2
sikker på at det ikke er 192.168.1.1?
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 18:16 #3
Det virker heller ikke

jeg kan ikke lukke mit spørgsmål som jeg har lavet mere det var ikke for at oprette det 2 steder men mente det var forkert hvor jeg har oprettet det
Avatar billede enya Nybegynder
23. september 2007 - 18:28 #4
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig.. :( Men iflg. min belkin router er 192.168.2.1 det rigtige..
Mth. lukning af spørgsmål: Du skal selv lægge et "svar" - og så acceptere det bagefter.. Så sku' det virke.. :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 18:44 #5
Hvilken model er din router?

Har du prøvet at slå firewall fra, når du logger på?
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 18:56 #6
Det er en belkin 54g mener jeg den hedder har lige prøvet og slå min firewall fra men det hjalp heller ikke øv
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 18:59 #7
kom til og tænke på om min pc skal være sat til med ledning når jeg gør det
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 19:01 #8
¨Ja det skal den altid :)
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 19:02 #9
også selv om det er trådeløsnet
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 19:04 #10
Ja, præcis derfor. Det er en sikkerhedsforanstaltning, som gælder for de fleste trådløse routere.
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 19:08 #11
Har lige prøvet med en ledning har taget den fra min router fra min internet udbyder og sat den i min pc så den var koblet til min trådeløs er det sådan detskal gøres
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 19:10 #12
Ja, hvis det er det eneste patchkabel du har.

Nu skriver du, at du har 2 routere. Hvad er den anden? Og hvilken router er det?
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 19:17 #13
hedder det ikke en router den man har fra sin internet udbyder som man så kobler til en trådeløs som hedder belkin
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 19:18 #14
Det kan den sagtens hedde. Det kan også være et ADSL-modem. Det kommer an på din udbyder/abonnement.

Fik du hul igennem til din trådløse Belkin?
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 19:21 #15
nej stadig ikke jeg har haft ledningen sat til og slået min firewall fra men det har ikke hjulpet jeg har haft kode på den før men det var på min gammel pc så jeg ved det kan lade sige gøre jeg slog det bare fra fordi jeg ikke kunne huske min kode men nu ville jeg gerne have det sat til igen
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 19:24 #16
Hvis jeg skal hjælpe dig videre, skal jeg altså vide præcist hvad din router hedder.
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 19:27 #17
802.11g wireless ranger extender access point model f507130
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 19:34 #18
det er ikke noget inde i sikkerhed jeg skal vinge af
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 19:41 #19
Det er ikke en router, men et AccessPoint model FD7130 :)

Du logger på din AP på 192.168.2.254.

Har du glemt password, så reset AP'et på resetknappen bagpå. Default login er blankt - altså skriv ikke noget.

Herefter kan du sætte AP'et op.

Desværre understøtter den kun WEP-kryptering, hvilket giver en meget begrænset sikkerhed. Men du må nøjes med denne indtil du får købt et AP, der understøtter WPA2-kryptering.
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 21:12 #20
Hmm Nej det virker stadig ikke er der noget med opsætningen af min trådeløs net skal jeg slå noget sikkerhed til
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 21:16 #21
Har du sat din PC til AP'et med et patchkabel og koblet alt andet fra?
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 21:42 #22
Ja jeg tager mit stik fra min router altså mit netværk og kommer i min pc så den er sat til min ap og det ville sige at jeg ikke kan komme på nettet for det stik har jeg taget af
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 21:43 #23
Hvis ikke det virker, når AP'et er koblet på din PC alene og du har prøvet med reset af AP, så er den defekt.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 21:52 #24
Du reset'er den ved at holde resetknappen inde. Ca. 5 sek.
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 21:54 #25
hvad med inde i sikkerhed der er den jo sat på åben og hvad med krypteringstype der er den sat til ingen
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 21:56 #26
Er du kommet ind i AP's opsætning?
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
23. september 2007 - 21:57 #27
nej det er på min pc har prøvet og reset den men kan ikke komme ind
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. september 2007 - 21:59 #28
Så er den til skraldespanden.

Undskyld genbrug.

Men gør nu ikke noget, da WEP-kryptering ikke giver ret meget sikkerhed.

Så det er ikke så skidt, at det ikke er godt for noget :)
Avatar billede enya Nybegynder
14. oktober 2007 - 23:23 #29
Sker der noget nyt her...?
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
15. oktober 2007 - 08:23 #30
Nej der sker ikke noget her men ville stadig gerne have hjælp med og få lavet en kode
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. oktober 2007 - 08:53 #31
Er du da kommet ind i din AP?

Eller købt en ny?

For ellers er der ikke rigtig nogen der kan hjælpe dig :)
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:29 #32
har ikke fået en ny men kan ikke forstå jeg ikke kan komme ind på den jeg har
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:35 #33
Måske fordi den ikke virker?

Alle routere/ap'er skal kunne nulstilles og da det tilsyneladende ikke virker på din, er den altså kaput.
Avatar billede enya Nybegynder
16. december 2007 - 16:01 #34
Lukketid...???
Avatar billede enya Nybegynder
05. januar 2008 - 17:43 #35
Lukketid...???
Avatar billede enya Nybegynder
31. januar 2008 - 00:51 #36
Lukketid...!
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
31. januar 2008 - 08:58 #37
Ja luk bare tråden
Avatar billede enya Nybegynder
31. januar 2008 - 15:54 #38
>jacobi3: Det er dig selv, som skal lukke spørgsmålet..! :)