Avatar billede reving Nybegynder
22. september 2007 - 20:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ingen diskant i højtalere

Efter at min datter har spillet lidt for højt på karaoken er der ingen diskant i mine højtalere.
Spørgsmålet er nu om det er delefiltrene eller diskanterne der har taget skade. Jeg har måler gennemgang i diskanterne.
Hvordan kan jeg kontrollere delefiltrene ?
Avatar billede klaro Nybegynder
24. september 2007 - 21:35 #1
Der skal nu meget gode lunger til at slå et par normale diskanter ihjel, uden der er andet der også bør skiftes.

Tja det letteste er vel en tone generator på forstærkeren og så et skop.
Avatar billede reving Nybegynder
24. september 2007 - 21:48 #2
Hun har virkelig også været effektiv. Først blev der skruet HELT op for forstærkeren , hvorefter karaokemaskinen blev tændt !!! HYYYYYYYYYYL.

Nå, men jeg har splittet skidtet ad og målt alle komponenter i delefiltret igennem.
Det ser ud til at have overlevet. Alle værdier passer med det påtrykte.
Til gengæld ser spolerne i diskanterne noget krøllede ud.

Det er 6 ohms enheder, gad vide om man bare kan skifte dem ud med et par standard-enheder ??
Avatar billede reving Nybegynder
26. september 2007 - 17:51 #3
Skiftede begge diskanter ud med et par SEAS H1189-06, så nu spiller de igen.
Jeg er en glad mand igen. :-)
Avatar billede reving Nybegynder
01. oktober 2007 - 10:34 #4
Lukker