Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
21. september 2007 - 17:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows-netværksfejl

Jeg oplever følgende fejl,
"\\xxx er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt...", når jeg forsøger at forbinde fra min bærbare til min stationære pc (modsatte vej er der ingen problemer).

Begge computere har Windows XP som OS. Det er sat op til fildeling, der er delte mapper på begge og samme arbejdsgruppe.
Firewalls er slået fra.
De er forbundet gennem en router som er sat op til kun at godkende ip-adresserne for de to computere.

Der er ingen problemer med at se de to computere under arbejdsgruppen, i stifinder.

"Ping" virker også begge veje.

Hvad er kan problemet være?

// Rocco
Avatar billede fedora Nybegynder
21. september 2007 - 19:49 #1
har du prøvet med \\x.x.x.x

x'erne skal erstattes med ip adresse.
Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
21. september 2007 - 20:08 #2
Jeps
Avatar billede riversen Nybegynder
22. september 2007 - 08:11 #3
Vil gerne lige slå fast en gang for alle, at arbejdsgruppe ikke har noget som helst med netværksproblemer at gøre. Det er ikke nødvendigt for pc'erne at befinde sig i samme arbejdsgruppe for at kunne snakke sammen over et netværk. Det er blot for at man nemmere kan browse sig frem til andre pc'ere, hvis det er det man ønsker.

Anyhways... hvis du logger på med administrator og password1 på pc1 og administrator og password2 på pc2 (eller noget tilsvarende hvor brugernavn og kode ikke findes på begge pc'ere) vil du kunne opleve det problem du har. Mon det er tilfældet her ?
Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
24. september 2007 - 09:14 #4
Der er kun en bruger oprettet på hver af pc'erne, og de er iøvrigt identiske.
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2007 - 18:40 #5
i windows har man avanceret fildeling og simpel .. har du fået sat den til avanceret har du nogle udfordringer. du skal nemmerlig sætte tilladelser op i både deling & sikkerhed.

kører du med simpel fildeling vil der kun være et faneblad du kan pille i... førnævnte er der 2 seperate faneblade ...

kan du ikke lige prøve, at se om du kører med den ene eller den anden opsætning?
Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:14 #6
Simpel
Avatar billede juleulven Nybegynder
03. oktober 2007 - 13:28 #7
hmmm ... det giver ikke rigtig mening ... for når du kører med simpel fildeling er der ikke noget der refererer til brugernavne eller andet som avanceret fildeling gør.

prøv engang, at fjerne delingen på begge ressourcer, genstart din pc, opret fildelingen igen også forsøg igen.

når du forsøger at tilslutte hvad gør du så?
for en \\pc-navn altså hvor du ikke udspecificere sharenavnet kan godt lave sådan en fejl som du beskriver.

prøv evt med den fulde sti eg.
\\pc-navnet\sharenavnet

sidstnævnte kan du lige prøve, inden du fjerne, genstarter og reetablere fildelingen.
Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
15. oktober 2008 - 09:36 #8
Svar