Avatar billede dalsgrd Nybegynder
21. september 2007 - 15:49 Der er 8 kommentarer

Problemer med underlige tegn

Min Internet Explorer v7.0 er begyndt at udskifte Æ, Ø og Å med mystiske tegn som æ, ø og Ã¥ på nogle hjemmesider. Det er tilsyneladende kun ved visning af bestemte skrifttyper at fejlen opstår. Jeg har prøvet at geninstallere programmet, men fejlen er der stadig. Hjælp!
21. september 2007 - 16:20 #1
[Vis][Tegnsæt][Vesteuropæisk (Windows)] ...
Avatar billede dalsgrd Nybegynder
21. september 2007 - 16:31 #2
Desværre, det er den allerede indstillet på...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. september 2007 - 16:32 #3
Hvilke sider drejer det sig om?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. september 2007 - 19:06 #4
Hvis en side er programmeret til at fortælle browseren, at den viser siden med tegnsættet iso-8859-1 ("vesteuropæisk"), (eller slet ikke siger noget så browseren skal gætte) og den så alligevel sender tegn ud som UTF-8, så er det ikke dig, din PC, eller browseren der er noget galt med. Så er det dem, der laver hjemmesiden, der ikke ved hvad de gør - dem er der mange af derude ;)
Avatar billede dalsgrd Nybegynder
21. september 2007 - 21:15 #5
Tak for jeres interesse i at løse mit problem! Desværre ser det ud til at være vanskeligere end som så.

thesheriff: Jeg har bl.a. problemer med www.forsvaret.dk og webmessenger.msn.com

erikjacobsen: Det mystiske er, at før problemet opstod for et par uger siden, kunne jeg se disse sider uden fejl...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. september 2007 - 21:16 #6
Det skal du ikke være ked af. Jeg har også problemer med Forsvaret, men det er af en helt anden karakter :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. september 2007 - 21:47 #7
forsvaret.dk leverer siden i utf-8 og har også fortalt browseren det i http-headeren.
Hvis din browser af en eller anden grund er sat til altid at bruge iso-8859-1, så er det selvfølgelig dit problem.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. september 2007 - 21:52 #8
Du har ikke et flueben ud for Side -> Tegnsæt -> Automatisk Valg?