Avatar billede siggi Nybegynder
21. september 2007 - 13:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

indesign spørgsmål ang. tekster

hvordan centrerer man en tekst i indesign, jeg kan kun finde frem til den lodrette centrering men ikke den vandrette.

og ligeledes har jeg indsat et billede som jeg gerne vil have skal være i baggrunden af dokumentet, hvordan gør jeg dette?
håber I kan hjælpe mig.
Avatar billede prodic Mester
21. september 2007 - 15:16 #1
Med tekst-rammen aktiv vælger du i topmenuen Object->Text Frame Obtions (ctrl+b).
Der under vælger du under Vertical Alignment værdien Center.
Det skulle være det.

Hvis billedet er aktiv og det skal være bagerst vælger du:
Object->Arrange->Send To Back (shift+ctrl+8)
Avatar billede siggi Nybegynder
24. september 2007 - 11:47 #2
hej igen
tak for info, men jeg leder ikke efter den vertikale alignment men den horisontale alignment.
Avatar billede siggi Nybegynder
24. september 2007 - 12:13 #3
hej igen
jeg har fundet løsningen.
Avatar billede prodic Mester
24. september 2007 - 12:37 #4
Den horisontale ligger "gemt" under Paragraph-paletten.
Troede det var den du allerede havde fundet.
Avatar billede nielle_p Nybegynder
19. oktober 2007 - 14:30 #5
En anden mulighed, med at lægge noget i baggrunden, er at lægge det i forskellige lag. Det er meget praktisk hvis man har rigtig mange elementer. Så er det nemt at lægge sine baggrunds-elementer på et lag, og så låse det. Så kommer man ikke til, ved et uheld, at få fat i andre elementer end dem man arbejder med.