Avatar billede oles Nybegynder
20. september 2007 - 23:40 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

lav skærmopløsning i vista ikke i xp?

Hej,

Jeg har lige installeret Vista Ultimate 32 bit på min fujitsu Siemens pc model Scaleo T P 340.  Det kører egentlig ret godt, men af en eller anden grund kan jeg kun vælge mellem 800*600 eller 1024*768 i opløsning? Skærmen er en Fujitsu Siemens S17-1 der kan køre mindst 1280*1024 og måske 1600*1200. Med XP var der ingen problemer med de høje opløsninger.
Jeg har hentet og installeret de nyeste Vista drivere fra ATI med filnavnene:
7-9_vista32-64_ccc_lang3_52448
7-9_vista32_dd_52447

Kan I hjælpe?

Mvh. Ole
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. september 2007 - 07:57 #1
Prøv at ændre farvedybde, og se om det ikke hjælper.
Avatar billede oles Nybegynder
21. september 2007 - 09:35 #2
Det er forsøgt - uden held. Har stadig den gamle disk disk med XP og når den kommer i er der ingen problemer..
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. september 2007 - 10:14 #3
Og hvad siger Vista det er for en skærm der er sat til?
Avatar billede oles Nybegynder
21. september 2007 - 10:32 #4
standard PnP.. Der findes vist ikke specielle drivere til skærmen - hverken i Vista eller XP.
Hvis jeg går ind i Catalyst Control centret står der som info om skærmen, at den kan gå op til 1600x1200. Men der hvor man kan flytte skyderen frem og tilbage erder kun2 muligheder: 800*600 eller 1024*768..
Avatar billede nopsen Ekspert
21. september 2007 - 17:08 #5
har du installeret chipset drivere?
Avatar billede oles Nybegynder
23. september 2007 - 09:34 #6
??
Ikke hvad jeg ved af :-)
Det mærkelige er, at Hvis jeg går ind i Catalyst Control centret står der som info om skærmen, at den kan gå op til 1600x1200..
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 09:06 #7
Det skulle ikke undre mig om Vista sætter begrænsning, hvis den mener computeren ikke kan trække den høje opløsning, men jeg kender ikke Vista.
Avatar billede nopsen Ekspert
25. september 2007 - 17:11 #8
har du overhovedet kigget efter om der er drivere til din model hos fujitsu siemens, efter du har installeret vista?
det er typisk på grund af manglende chipset drivere, at man får det problem, da de blandt andet styrer agp.
prøv at gå herind

http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/downloads.html

vælg personal computers i den første boks, consumer pc i den næste, scaleo iden tredie, og scaleo t i den sidste,så vil den bede om et serienummer som står på din pc.
så skulle de tilgængelige drivere komme frem.
Avatar billede oles Nybegynder
27. september 2007 - 13:22 #9
Jeg har været derinde, men da der er ikke noget til Vista overhovedet...
Vista kom dog ikke med nogen fejl overhovedet ved installation. Der er heller ikke nogen fejl under enhedshåndtering..
Når du skrive chipsæt driver tænker du så på bundkort eller skærmkort?

Grafikkortet er forøvrigt et Nvidia X800XT og både det og pc'en har rigeligt med kræfter..
Avatar billede nopsen Ekspert
27. september 2007 - 17:47 #10
chipset driver er til bundkort.. har ikke lige flere forslag på hånden
Avatar billede oles Nybegynder
27. september 2007 - 22:29 #11
mit id nummer til pc'en er YSST011581
-og så er kortet faktisk et ATI RADEON X800XT.. Det var mit sidste kort som var nvidia.. Sorry
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. februar 2008 - 01:08 #12
oles: Er du kommet videre med problemet?
Avatar billede oles Nybegynder
03. februar 2008 - 19:59 #13
Hej,

Ja, løsningen er fundet - omend den er lidt pinlig..
Det viste sig at når jeg kørte signalet ud på mit TV for at se film, kunne opløsningen på pc'en kun komme op på 1024*768..! Når jeg ikke sender signalet ud på TV'et og kun har en skærm kan jeg gå op på 1280*1024.. Alt i alt tror jeg bare det er et sløjt grafikkort jeg har...

mvh. Ole
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. februar 2008 - 21:21 #14
Tillykke med det. Skal vi så lukke?
Avatar billede oles Nybegynder
03. februar 2008 - 23:45 #15
Ja lad os det... men kræver det ikke et svar istedet for kommentarer?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. februar 2008 - 00:25 #16
Du løste det selv, så tag selv pointene.
Avatar billede oles Nybegynder
04. februar 2008 - 08:25 #17
Du har ret... :-)

Tak for hjælpen alligevel..

Ole