Avatar billede schoesler Nybegynder
20. september 2007 - 22:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværk W2K, XP og Vista

Har lige tjekket et netværk med maskiner installeret XP, Win2000 og Vista HomeBasic. Efter nogen tids roden rundt fik jeg netværket til at virke, Alle maskiner har fast IP. Det der er problemmet er at man skal logge på med username og password når der skal have adgang til XP maskinerne og Brugernavn når der skal adgang til Win2000 maskinen (administrator) Hvordan får jeg netværket til at virke uden at jeg først skal logge på med brugernavn og password?

Hilsen Jan
Avatar billede tonygk Nybegynder
21. september 2007 - 13:22 #1
Alle 3 maskiner skal være på samme arbejsgruupe "Workgroup" og alle maskiner skal have ens administrator password.
Avatar billede schoesler Nybegynder
22. september 2007 - 13:27 #2
Alle 3 maskiner har same workgroup "VESSEL" og Administrator password er '1234' men stadig får jeg besked om at der ikke er permission rettigheder :-(
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. september 2007 - 10:10 #3
Du skal passe på, men du kan højreklikke på dit C-drev og andre hvis der er flere. vælg egenskaber og sikkerhed tilføj full eller redegerings rettigheder til gruppen all. det skal virke nu. Det kræver selvfølgelig at du genstarter maskinerne først.
Avatar billede schoesler Nybegynder
24. september 2007 - 11:50 #4
Svaret på ovenstående er:

1. Same workgroup
2. Kør wizard "Set up home or small office network"

Man behøver ikke password på de enkelte brugere

Skal vi dele point så smid et svar
Avatar billede tonygk Nybegynder
24. september 2007 - 12:44 #5
OK, Enig
3- For lidt avanceret brugere....kig på rettighederne på drevet/drevene og tildel de nødvenige rettigheder.
Avatar billede schoesler Nybegynder
24. september 2007 - 21:53 #6
Tak for hjælpen