Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
20. september 2007 - 14:59 Der er 4 kommentarer

Active sync smadrer wireless forbindelse

Hej eksperter.

Jeg håber dette er den rette kategori, vidste ikek hvilken underkategori jeg skulle vælge, da jeg ikek ved hvad der forårsager mit problem.

Jeg har købt en HTC TyTN mobil, der kører Windows Mobile 5.

Jeg ønsker at kunne synkronisere med min bærbare, som er min primære PC, når det kommer til mail og kalender mm.

Den bærbare kører XP Pro og er forbundet til nettet via trådløs.

Jeg har installeret Active Sync 4.5, og selv synkroniseringen enhederne imellem fungerer fint via USB.

Men så snart jeg tilslutter min HTC TyTN via USB, så forsvinder min trådløse forbindelse til nettet.
Det trådløse netkort i den bærbare bliver altså sat ud af spillet.

HTC TyTN'en har også wireless, så om denne forbindelse konflikter ved jeg ikke.
Eller om det er fordi den bærbare opfatter mobilen som et forsøg på at tilsluttet et modem, om det er en fejl i Active sync, Windows Mobile, eller hvad der ellers kunne være årsagen, ved jeg ikke.

Faktum er, at tilslutter jeg mobilen via USB til den bærbare, så ryger den trådløse forbindelse mellem bærbar og internet.

Har ikke rigtig kunne komme op med "søgeord" der har kunne belyse om andre har problemet, da jeg mest får hits omkring at selve synkronieringen skal foregå trådløst.

Håber I kan hjælpe, da det er frustrerende, at skulle huske kun at synkronisere, når man ikke lige bruger internettet, og efter følgende skulle genstarte PC'en.
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2007 - 15:20 #1
Flere med samme problem http://discussion.treocentral.com/archive/index.php/t-110400.html

Sakset:
'Yup - had this issue and it nearly drove me crazy. Used 4.0, 4.1, 4.2 and 4.5 Beta 2 to try and solve it. Finally have managed to get it to work by 'simply' :censored: changing the encryption from WPA to WEP.

Bit annoyed as WEP is less secure :mad: , but now it is bullet-proof.'
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2007 - 15:22 #2
Her beskrives en 'workaround' http://www.htcwiki.com/page/8525+Active+Sync,+no+Internet+while+connected?t=anon
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
20. september 2007 - 15:57 #3
Takker.
Din sidste kommetar handler dog om, at internetforbindelsen ryger på den mobile enhed.
Det er ikke mit problem (eller det kan godt være, men jeg har ikke behovet for at surfe på den mobile enhed, mens jeg har den forbundet til min bærbare).

Din første kommentar omhandler mit problem.
Der er følgende indlæg: I found a temporary soluton: go to Settings->Connection->USB to PC on your smartphone, and disable "Advanced Connection" (or whatever it's called). You'll notice when connecting the smartphone to a PC, there won't be a new local area connection.
The downside of disabling this make transfering files to the smartphone EXTREMELY slow. It usually takes me about 3-4 seconds to sync a song over USB 1.1, but with this disabled, it takes me over 10 seconds.
Anyway, it's the only solution I've found to this problem without disabling WPA.

Dette kan jeg ikke få lov til på min HTC.
Den siger: "Det lykkdes ikke at slå RNDIS fra og bruge Seriel".

Så eneste workaround er måske at skifte til WEP sikkerhed på det trådløse netværk. :-S
Det er jeg godt nok ikke helt tilfreds med.
Avatar billede michael_aggerholm Nybegynder
20. september 2007 - 17:23 #4
Jeg har selv fundet en ikke så optimal workaround.

Hvis jeg synkroniserer via Bluetooth, så giver det ikke kludder i den trådløse internetforbindelse på den bærbare.

Til gengæld brokker Active Sync sig ved hver genstart over ikke at kunen finde COM porten, hvis Bluetooth er deaktiveret, og skal derefter genaktiveres før en forbindelse kan laves.
Ret omstændigt.

Det er vist pest eller kolera.

Lader lige spørgsmålet være åbent lidt endnu for at se om det kommer andre forslag.

Det lader til at grunden er, at USB forbindelsen ses som en netværksforbindelse (der kommer en ny LAN forbindelse under netværkssteder), og ikke direkte som en USB forbindelse.
Så problemet ligger tilsyneladende i måde Active Sync behandler forbindelsen.
Lidt kikset.