Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 16:40 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Image HD til anden HD

Tidligere brugte jeg Ghost fra diskettedrev og FAT32, men nu har jeg WIN-XP + NTFS og ingen diskettedrev.

Derfor søger jeg en BootCD der kan administrere en sådan opgave

Har forsøgt med Ghost12 - Paragon - LINUX live-cd -

De er for omstændigt og besværlige at bruge - kun LINUX kan lave en bootcd hvorfra man kan genskabe

Findes der ikke en mere simpel løsning hvor man med få 'klik' kan vælge IMAGE disk fra punkt1 til punkt 2 ? - som vist her

[url]http://www.riversen.dk/flash/ghost/ghost.php [/url]
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 17:13 #1
LINUX live-cd græver at du skriver en` meget lille linie - det er vel ikke uoverkommeligt
19. september 2007 - 17:42 #2
UltimateBoot CD -> http://www.ultimatebootcd.com/ + http://www.fromsej.saknet.dk/html/ubcd.html

Har vistnok nogle muligheder ?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. september 2007 - 17:51 #3
Det nemmeste er, at lægge et image på en anden partition, for så kan man køre et
nyt image ind direkte fra windows. Men da harddisken kan gå i stykker bør man
kopiere sit image til enten en anden HD, eller brænde det på DVD.
Efter min mening, er Acronis true image, det bedste image program. Det kan en
masse, og nu får man med True image tilmed drive cleanser, i tilgift.
www.acronis.com
Avatar billede dkge Nybegynder
19. september 2007 - 17:52 #4
Jeg bruger en bootcd i acronis true image programmet,når jeg formatere winxp.
Jeg er oppe at køre indenfor ca 15-20minuter,efter en format C
Avatar billede off-line Nybegynder
19. september 2007 - 17:52 #5
MB. prisen på Acronis True image 11 er kun 269 danske kroner.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 18:25 #6
@helgec... jeg kommer nok til at prøve LINUX live-cd
@dr1....Er prøvet, men kan ikke få det til at virke
@asgotbo... Måske bliver det acronis i sidste ende, har haft den på 'skrivebordet' men den pris jeg umiddelbart fandt var 375.- excl. moms = 469.-, men skal nok lede lidt mere Acronis True image 11 HOME $ 50.-
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 18:58 #7
Kommer du i tvivl så spørg
Avatar billede off-line Nybegynder
19. september 2007 - 18:59 #8
Jeg har set efter igen på betalingssiden. For oven til højre kan man se hvad
programmet koster i forskellig valute. Der står i danske kroner 268,60
http://shop.acronis.com/dr/v2/ec_MAIN.Entry?CID=0&SID=44905&SP=10034&CUR=208
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 20:08 #9
Jeg aner intet om Acronis, men jeg fatter ikke at man bare tænker på at købe noget man kan få helt gratis, men det er sikkert fordi jeg kommer over fra det mørke jylland
Avatar billede plx Nybegynder
19. september 2007 - 20:10 #10
Nej, vel. Tænk at Microsoft overhovedet kan tjene penge :o
Avatar billede off-line Nybegynder
19. september 2007 - 20:53 #11
Alt det True image kan, får man ikke gratis. Det er verdens bedste til image backup.
Foruden flere andre ting, kan den også lave en boot sekter, så man kan boote op på
F11, hvis almindelig boot er umulig. Havde det så været kostbart, ok! men kr. 268,60!
Og har man lavet en backup på en DVD, kan windows kokse totalt. Med sit image kører
man kort efter uden problemer. Jeg er i alt fald meget glad for programmet.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 21:20 #12
Som skrevet så kender jeg ikke Acronis, men lige præcis det du der nævner kan du jo lave med enhver Live-cd og du har jo selv noget kendskab til Linux, men naturligvis er det folks egen sag hvad de bruger deres penge til, men man har vel lov at undres
Avatar billede off-line Nybegynder
19. september 2007 - 21:50 #13
Mit kendskab til Linux er desværre minimalt. De links du lægger til Live-CD er
skam storartede, har selv taget dem ned, og ja, man kan komme langt den vej,
men det er bare så meget nemmere med Acronis, og det er jo ikke alle, som har
tid/lyst til at rode med Live-CD. Vil dog alligevel anbefale alle, at have en
Dappix/Knoppix/Insert eller lign. liggende til hvis der skal hentes noget ud
fra en kokset windows. Og det er selvfølgelig fint, at det er gratis.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 23:58 #14
@helgec...Jeg har brændt LINUX live-cd INSERT og startet med GPARTED, inden jeg gik videre ville jeg lige se hvordan den listede mine (SATA) HD 1 har 3 partitioner NTFS C:-D:-E: - og HD2 er magen til HD1 men har kun 1 partition G:
F: og H: er CD-Drev -
men det ser ud til at den scanner efter diskettedrev....
unable to open /dev/fd0
og efter den havde scannet 14-15 min, var min tolmodighed opbrugt
Så nu har jeg hentet Acronis Trial og vil afprøve den i morgen
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2007 - 08:14 #15
Vedr. "19/09-2007 23:58:55" du gør mig lidt forvirret, jeg forstod på dig at du ville flytte et image og det bruger man ikke "gparted" til, men skriv hvis du mangler hjælp
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2007 - 08:16 #16
Hvis du ville se hvordan dine diske var listet gøres det med kommandoen
fdisk -l  -> enter
Avatar billede nva Praktikant
20. september 2007 - 08:23 #17
Tjek også denne tråd http://www.eksperten.dk/spm/797179
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2007 - 09:20 #18
@asgotbo... skal have point, jeg har brugt forslaget med at bruge acronis som var det bedste til mit brug. Læg et svar !!!!

Det er utoligt nemt at bruge og efter cloning satte jeg den clonede disk til startdisk og det hele kørte som normalt.

@helgec... Det er sikkert et udmærket program, men hvor finder man lige kommandoerne - og hvorfor får jeg ikke listet mine drev når jeg vælger gparted ?
Jeg skal lige tilføje at jeg ikke har noget diskdrev som den leder efter og ikke kommer videre.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2007 - 09:31 #19
"Det er sikkert et udmærket program, men hvor finder man lige kommandoerne" Det kan der være noget om, men en mulighed var da at spørge - nu ved jeg ikke om den INSERT du har downloadet er fra min side, jeg har aldrig oplevet at den har brokket sig over FD0, men ingen regel uden undtagelse. Hvis gparted har skannet så længe som du angiver er det med sikkerhed pga. fejl på en eller flere af partitionerne
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2007 - 11:38 #20
Jo..INSERT er download'ed fra dit link, jeg har en mappe som hedder >helgec< hvor jeg gemmer link til dine gode råd, ved ikke hvad grunden er til den ikke vil arbejde på min computer, jeg tror nu ikke på at der er fejl på partitionerne.
Havde det været for 30 år siden, havde jeg sikkert gået LINUX-vejen, hvis den da fantes.
Dengang var det IBM PC-DOS og MS-DOS samt taberen CP/M fra Digital Research i forskellige udgaver, men da var det ikke noget problem at huske de forskellige kommandoer, det var bare sådan, men man kunne dog opbygge menuer til forskellige ting og det syntes jeg man mangler til LINUX - bl.a. burde det ikke være det store problem at lave et udvidet menusystem til INSERT o.s.v. men det kommer nok en dag.
Jeg har opfattelsen af at LINUX stadig er besværlig for mange og det er nok grunden til at hovedsaglig kun 'nørderne' bruger det
Avatar billede off-line Nybegynder
20. september 2007 - 13:04 #21
Takker, men hvis det er i orden med dig, deler jeg med helgec, for hans forslag
med insert er også godt, selv om det ikke er så nemt som Acronis.
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2007 - 14:23 #22
Jo.. det kan du have ret i, det er bare i dette tilfælde ikke muligt at bruge INSERT på min computer, hvilket kunne tyde på at der er en begrænsning med hensyn til min hardware
Avatar billede kram78 Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:58 #23
Jeg har lige købt en helt ny HD og ønsker at kopiere et image af mit nuværende system over på den nye. Jeg er lidt i tvivl om nogle ting.

Jeg har downloadet og installeret Acronis True Image.

1. Er det fint at jeg kun laver et image af den ene partition hvor windows ligger installeret? (nuværende disk er delt i 2 partioner)

2. skal jeg også bruge en boot disk som skal laves i Acronis? og hvordan laver jeg den?

3. Skal jeg bruge en windows CD?

4. Er det et problem hvis jeg lavet mit image på en Ekstern disk, som er forbundet til maskinen gennem usb?

5. Hvordan får jeg installer mit image på den nye disk? Er det bare smide boot disken i som er lavet gennem Acronis og så køre det derudaf?
Avatar billede enya Nybegynder
01. oktober 2007 - 21:12 #24
>kram78: Et godt råd: Opret et nyt spørgsmål, med dit problem. Der er måske ikke mange, som ser dette, da spørgsmålet er lukket. Mvh.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. oktober 2007 - 21:58 #25
kram78 - Jeg så desværre ikke, at du stillede spørgsmål vedr Acronis . Læste den ikke
fordi jeg troede det var en kommentar til ibtage. Lagde først mærke til det
prg. anva´s kommentar. Hvis du ikke har fået klarhedover dine spørgsmål,
så bare fyr løs:)
Avatar billede kram78 Nybegynder
01. oktober 2007 - 22:12 #26
Hey, ok tak... Jeg vil oprette et nyt spørgsmål.