Avatar billede heenet Novice
19. september 2007 - 15:28 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Tilmelding til Google servere?

Jeg har netop snakket med en sælger som gerne ville lave søgeoptimering for mig.

Et af hans argumenter var, at de registrerede mit website på alle Googles servere, så jeg derfor fik flere link point (tror jeg han kaldte det), og på den måde højere placering.
Jeg har studeret en del SEO, og jeg har tidligere læst flere steder, at tilmeldingen til Google ikke er til gavn, for deres søgerobot kommer ikke hurtigere af den grund, og jeg har da aldrig læst, at der skulle være flere servere hos Google, som man kan / skal tilmelde sig?
JEg ved ikke om han med flere servere mente google.dk, google.de, google.com osv. men han prøvede at demonstrere det ved, at vi fra hver vores PC skulle søge på det samme ord på Google, og så skulle antallet af resultater (eks. 10 ud af 9.200.000) være forskelligt. Det ved jeg godt, at det kan være, men det var det så ikke lige i vores forsøg..

Primær spørgsmål:
Er der nogen der kan forklarer dette for mig, og ikke mindst fortælle mig om det har nogen værdi, eller om det bare er sælgebluff?

Han pralede desuden med, at de overvåger søgemaskinernes algoritmer 24 timer i døgnet. med det mente han, om det nu var links, url, tekst osv. der var vigtigst, så de kunne handle ud fra dette med det samme.
Så vidt jeg har fået oplyst rundt omkring, så er Googles algoritmer en velbevaret hemmelighed, så man kan kun gætte på, hvad der i sidste ende har den største værdi, samt at de kun opdaterer deres søgeresultater hver 3-5 uge.

Sekundær spørgsmål:
Har det så nogen værdi, at bruge tid og resourcer på en konstant overvågning?

Extra spørgsmål:
Er der nogen, som kan nævne mig de 19 søgemaskiner der eftersigende skulle være i Danmark?

På forhånd tak.
Avatar billede a1a1 Novice
19. september 2007 - 15:52 #1
bla bla bla, er jeg sikker på, du(han) kan ikke få google til at indexere det hurtigere. Men han kan evt. optimere dine sider så de nemmere bliver fundet i google (og de andre)
Google optimering er en "kunst", de ændrer hele tiden deres algoritmer for hvad er godt og skidt, og det er kun google "folk" der hved præsict hvad

et god ide (tror jeg) er at du "kalder" dine sider med det samme som titlen på siden f.eks. har jeg hjuplet en af mine venner med at lave en side:
http://www.nytaxi.dk/p/4/49/BMW-730-L-Diesel.htm

Hvis du søger på google på: site:<din url> kan du se hvormange links google har..

på nytaxi er det alle sider den kender...

denne søgning:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Mercedes-Benz+E+320+CDI+sedan+taxi&meta=

får "mig" højere op end mercedes danmark ;o)
Avatar billede keysersoze Guru
19. september 2007 - 17:58 #2
helt enig med a1 - det lyder som en gang blablabla fra deres side. Selvfølgelig kan der gøres en masse for at man kommer højere op på søgemaskinerne men det lyder meget urealistisk at de skulle kende søgemaskinernes algoritmer at tilmelde en side til en søgemaskine var vist noget man gjorde tilbage i 90'erne.

Det er dog rigtigt nok at google har flere datacentre og det er derfor du kan sidde to forskellige steder og få to (som regel minimalt) forskellige søgeresultater og en side kan ranke forskelligt (pagerank kan dog ikke bruges til særlig meget alligevel). Datacentrene vil dog hele tiden blive opdateret så med tiden vil alt komme til at se ens ud med et statisk site.

Jeg ved ikke hvilken side det er du har, men umiddelbart lyder det mere som om at du kunne få mere ud af at tage et kig på koden på siden (fx få rigtig title, h1, h2 osv) hvis du ikke allerede har det og så arbejde stenhårdt på at synliggøre siden på nettet ved at skaffe links fra eksterne sider.
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. september 2007 - 23:07 #3
Primær spørgsmål:
Rent sælgebluff, alene hans måde at forsøge salget på stinker. PRøv at søge på søgemaskineoptimering i google og se om du kan finde ham. Hvis han kan sine ting, bør han vel ligge på de tra første siden. (jeg ligger selv som nr 28)

Sekundær spørgsmål:
Spild af tid og hvad er det han overvåger. kun googles egne folk kender algoritmen, det svare til at sige at man overvåger månens bagside ved at kikke på forsiden. Idiot.

Extra spørgsmål:
Det er der sikkert, men det er ikke relevant da kun max 3 af dem giver trafik overhoved. Koncentrer du dig om google, msn/livecom og jubii (evt yahoo.dk) så er du all set.

Kik så forbi www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering.htm der står det meste af det du behøver i de artikler der linkes til. Start med FAQ en
Avatar billede heenet Novice
20. september 2007 - 10:34 #4
Tak for svarene.

Ingen af jer skriver noget, som jeg engentlig ikke vidste i forvejen, men det er meget rart at få bekræftet fra andre, at jeg har ret :-)

Bufferzones svar er nok det bedste og mest konkrete, men a1 var meget hurtig med sit svar, og keysersoze lige midt imellem, så jeg synes det er rimeligt, at I deler pointene. Derfor vil jeg gerne at de 2 første lige sender et svar..

Jeg kan ikke huske om man kan give flere point til nogen, men kan man det, så er der en sjat ektra til buffer...
Avatar billede heenet Novice
20. september 2007 - 10:58 #5
Prøvede forresten at søge på ordet søgemaskineoptimering på Google, hvor jeg kan se, at bufferzone.dk er ok placeret. Der var det pågældende firma ikke at finde før på side 5...
Avatar billede a1a1 Novice
20. september 2007 - 15:19 #6
svar ;o)
Avatar billede keysersoze Guru
20. september 2007 - 17:07 #7
svar :)
Avatar billede janj6666 Nybegynder
07. april 2011 - 10:21 #8
Hej

Søge efter link index dk eller noget der ligner

.de .in  er ikke interesse for dk. ;-)

Når du submit/update et link, læs google det selvfølgelige.
Hvis ikke besøger de hjemme side reglmæssig efter deres mening ellerogså kan du definere dette i under meta eller webmastrt tools.

Kik på

http://www.unemploymentkiller.com/make-money-online/newest-articles/17-articles/93-15-minute-seo-list

den list er et godt udgangpunkt

mvh jan - http://www.inline.dk