Avatar billede predator Nybegynder
19. september 2007 - 13:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flytning af operativsystem

Hej alle,

Er der en nem måde at flytte et komplet system drev over på en ny harddisk? Jeg har 2 x IDE HD'er i min maskine (60 + 120 GB) 120'eren har hidtil ageret systemdrev. Nu har jeg så indkøbt en 320 GB SATAII og den vil jeg gerne have windows mv. liggende på. Jeg har en mistanke om at man kan med Ghost, men ved ikke om det findes til Windows Vista Premium Home og har heller ikke så meget lyst til at købe det program for denne ene gangs skyld. Nogen hjælp at hente?
Avatar billede leif Seniormester
19. september 2007 - 13:45 #1
Ghost er et produkt som man køber.

Det bedste efter min mening er at installere Windows igen, så sikrer man også at alt er som det skal være. (Og et passende tidspunkt for oprydning)
Avatar billede predator Nybegynder
19. september 2007 - 13:48 #2
Ja, det med Ghost ved jeg godt, men ville også helst slippe for at købe det.

Haha... tænkte det nok. Jeg ved ikke med min OEM Windows, hvad den siger til installation med ny harddisk mv. Den tid den sorg... Men så er det jo bare at komme igang. Findes der en god checkliste over alle de "småting" der kan finde på at ligge på systemdrevet, som bør backup'es?

* Favoritter
* Mails
* User-folders / My Documents
* flere?
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2007 - 13:52 #3
Det kan du med en Live-cd - kig evt. på http://www.helgec.dk/livecd.html og spørg hvis du er i tvivl
Avatar billede ranglen Nybegynder
19. september 2007 - 13:53 #4
mht aktivering, så vidt jeg lige husker, så kigger de kun på bundkort og chipset
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2007 - 13:54 #5
http://www.pcworld.dk/art/8241?page=1 Sådan kloner du gratis
Avatar billede predator Nybegynder
19. september 2007 - 14:20 #6
nva >> Perfekt, det ligner lige nøjagtig, det jeg var på udkig efter :)
Husk at angive som svar
Avatar billede nva Praktikant
19. september 2007 - 14:43 #7
Du kan bare vente med at acceptere til du får det til at virke ;)
Avatar billede off-line Nybegynder
19. september 2007 - 16:02 #8
Ellers var det måske en ide at downloade en trial af Acronis True image 11.
Et ualmindelig godt program, som kan en masse. Herunder klone en disk. Og nu har
de  endog inkluderet sletteprogrammet "Drive cleanser" fantastisk til en pris
på bare 269 danske kroner. Programmet virker også som prøve, i 15 dage.
www.acronis.com
Avatar billede predator Nybegynder
23. september 2007 - 13:02 #9
Jeg gen-installerede istedet... så fik jeg også forårs/efterårsrengjort alle drevene :)