Avatar billede crazyden Nybegynder
18. september 2007 - 21:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Oplæser. kan ikke slå det fra.

Hej jeg har fået sat en oplæser igang på min bærbar som er vista på. og hver gang min bærbar starter op så begynder den og skal til at lukke den ned og det hele og det er jeg ved at være lidt træt af. som sagt der er windows vista basic på og kan ikke selv slå det fra.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
18. september 2007 - 21:24 #1
Gå ind i Oplæseren og fjern fluebenet, der angiver, at den skal starte sammen med Windows.

Du finder Oplæseren her:

START > Alle programmer > Tilbehør > Hjælp til handicappede og tryk på Oplæser
Avatar billede thesheriff Nybegynder
18. september 2007 - 21:35 #2
Ups hedder vist ikke Hjælp til handicappede, men Øget tilgængelighed.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
19. september 2007 - 11:18 #3
He he. Der var vist lidt politisk korrekthed du havde glemt. :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. september 2007 - 11:22 #4
Ja, den smuttede sgu :)
Avatar billede crazyden Nybegynder
20. september 2007 - 17:57 #5
det har jeg prøvet men så åbner den bare et vindue hvor der står installer en tekst-til-tale, der passe til aktuel windows sprog også begynder den at snakke.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. september 2007 - 18:12 #6
Gå ind i registreringsdatabasen og find:

HKCU\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Accessibility

Slet værdien for Configuration
Avatar billede crazyden Nybegynder
21. september 2007 - 11:53 #7
hvvordan går jeg lige ind i den??
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. september 2007 - 12:01 #8
Start -> Søg skriv regedit og Enter

Hvis du er usikker eller i tvivl, så få en it-kyndig til at hjælpe dig, da forkerte ændringer i registreringsdatabasen kan medføre, at Vista ikke vil starte korrekt.
Avatar billede crazyden Nybegynder
21. september 2007 - 13:00 #9
det siger jeg mange tak for så skiv et svar og du får point.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
21. september 2007 - 13:02 #10
Velbekomme.

Glad for du fik det løst, for det kan da drive en til vanvid :)
Avatar billede crazyden Nybegynder
21. september 2007 - 14:04 #11
ja kan det nemli:)