Avatar billede ployd Nybegynder
18. september 2007 - 14:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af lister vha. makro?

Jeg er i gang med at lave nogle excel regneark, som skal bruges til at genere nogle pivottabeller. I en af mine kolonner ønsker jeg at have en liste med muligheder (i dette tilfælde en typeangivelse) som jeg selv har defineret, eventuelt i et andet faneblad i excel arket.

Kan det anbefales at oprette makroer til dette formål? Hvilken type og evt. hvordan? Gerne en henvisning til en relevant guide...!

Mvh. Dennis
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
18. september 2007 - 14:59 #1
Du får jo dropdown lister i pivot tabellen, hvor du kan styre indholdet af. Kan du ikke bare bruge dem?
Ville gå udfra at "typebetegnelse" også var en del af dine rådata.
Hilsen Luffe
Avatar billede ployd Nybegynder
18. september 2007 - 15:17 #2
Tak for svaret! Nej det er desværre ikke løsningen, idet regnearket skal være dynamisk og der skal for hver linie tages stilling til type. Dvs. det er i mine "rådata" at valget skal forestå mellem nogle predefinerede valgmuligheder.

Mvh. dennis
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
18. september 2007 - 21:15 #3
Du må undskylde hvis jeg skyder lidt ved siden af, men det er mig ikke helt 100 hvad du præcis søger. Kunne det være en såkaldt validation list; en dropdown liste i hver celle af dine typebetegnelser med gyldige værdier der kan vælges?
Du opretter de gyldige værdier et eller andet sted og henviser til dem via:
Menu > data > validation > allow > list
og så er der også lidt flere valgmuligheder med hensyn til fejlmeddelelser osv.
/ Luffe
Avatar billede ployd Nybegynder
03. oktober 2007 - 14:26 #4
Undskyld ventetiden, jeg vender tilbage når jeg har fundet ud af noget!
Avatar billede ployd Nybegynder
12. januar 2008 - 22:46 #5
Ikke længere aktuelt! tak for indsatsen...
Avatar billede ployd Nybegynder
12. januar 2008 - 22:46 #6
Ikke længere aktuelt! tak for indsatsen...