Avatar billede oleko Nybegynder
18. september 2007 - 09:03 Der er 1 løsning

Webcrawler og dynamisk genererede sider

Jeg funderer lidt over at programmere min egen webcrawler.
Det med hele tiden at følge links fra en side til andre sider og igen herfra til andre sider kan jeg godt forstå.
Men hvad med f.eks. en portal med boliger, hvor man ofte skal udfylde en søge formular med dropdowns mv. over geografi, størrelse, pris o.s.v. Når formularen submittes, vil portalen generere et søgeresultat med links til emnerne ud fra opslag i en database.
Hvordan får en webcrawler fat i disse dynamisk genererede links?
Avatar billede goose Nybegynder
18. september 2007 - 09:12 #1
Disse boliger vil jo typisk kunne findes ved en almindelig navigering, alternativt kan der jo laves et sitemap hvor samlige sider ligger.

Du kan ikke få en webcrawler til at foretage denne handling, hvis man kunne, så vidste Google hvordan og det ved de ikke.

Hvis du skulle finde opskriften på dette, så sælg det til Google - tror de vil give ret mange gryn for det :o)

/Goose