Avatar billede oleg Nybegynder
17. september 2007 - 16:01 Der er 4 kommentarer

Medieopsætning i nyt hus

Hej

Jeg har købt et hus og vil gerne have musik i flere rum, musik som skal hentes fra en computer et centralt sted.

Jeg er ikke helt klar over hvor jeg skal starte. Jeg har en kraftig PC'er, hvor jeg har min musik i Itunes. Derfra vil jeg gerne kunne afspille musik, både igennem mit stereoanlæg, men også gerne i køkken og soveværelse.

Jeg køber gerne en særligt harddisk til formålet, da jeg regner medat flytte alle min CD'er over til mp3. Det kunne være sådan noget mediacenter, men det er ikke vigtigt. Der kunne også være noget med skærme i hvert rum?

Kender I nogle gode steder at kigge efter den slags - og hvad er godt at starte med?
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2007 - 16:13 #1
Du har kun én computer? Men du vil gerne have flere skærme hvor du kan styre musikken?

Som jeg ser det er første udfordring at få fordelt lyden ud til flere rum v.h.a. forstærker der kan trække flere sæt højtalere.

Skal du have flere skærme forbundet til din maskine skal du ud og kigge på trykfølsomme skærme efter min mening.
Avatar billede pr0nking Nybegynder
17. september 2007 - 22:00 #2
Du kunne evt. sætte dig ned og se på "microsoft home server" - det er fremtidens styring af medier i hjemmet. Du kan downloade en beta af den nu, og den kan til fulde alt det du ønsker.
Avatar billede oleg Nybegynder
21. september 2007 - 16:24 #3
Jo, men nu vil jeg faktisk gerne bruge iTunes...
Jeg har også set disse media servers, hvor man kan hente musik fra en fælles harddisk, sådan en media server kan tilsluttes stereoanlæg og TV. Det er jo også en mulighed. Højttalere og forstærkere har jeg allerede til de rum jeg skal have lyd.

Kender I nogle hjemmesider interesserer sig for den slags?
Avatar billede tiger_dk Mester
21. oktober 2011 - 19:23 #4
tror der er lukketid her !