Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 15:40 Der er 16 kommentarer

Ingen lyd

Hej eksperter!
Jeg har et mega problem som jeg har siddet og leget med i timer. Jeg kan ikke få noget lyd ud af mine højtalere. Jeg har opdateret driver prøvet med andre højtalere og spillet lyd i flere forskellige programmer. Jeg har tjekket at der er skruet op for lyden og at der ingen problemer er inde i enhedhåndteringen. Er lidt på bar bund nu. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Det er et on-bord lydkort som sidder i mit bundkort til ASUS P5N-E SLI og jeg køre windows xp med de nyste opdateringer!

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. september 2007 - 15:53 #1
Hvilken udgang bruger du?

Har du kontrolleret, at onboard lyd ikke er disablet i BIOS?
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 15:57 #2
Det samme som jeg brugte da det virkede. Ved ikke hvad den hedder men den er grøn og har virket før!

Mht. BIOS så har jeg ikke tjekket noget derinde. Hvordan gør man det?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. september 2007 - 15:58 #3
Har det virket og pludselig uden varsel virker det ikke?

Eller er der tale om en ny installation?
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 16:00 #4
Efter genstart af pc -uden ny instalationer af nogen art virkede det bare ikke mere. Der kommer ingen fejlmedl. eller lign. der kommer bare ingen lyd!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. september 2007 - 16:07 #5
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 16:10 #6
Har instaleret den nyeste driver dog er den driver du har fat i kun til win VISTA ifølge deres hjemmeside og ikke win XP!
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 16:11 #7
Den driver der er til win xp er en ældre version. 5.xxxx
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 16:13 #8
Har også lige været inde i bios'en og kigge og der står der: HD AUDIO "Enabled" og Front panel ...... "AC 97"
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. september 2007 - 16:56 #9
Ja det er jo typisk Asus at ligge en Vista-driver under Xp. Godt du selv fangede den :)

Nå, men det kan være et WinXP relateret problem. Ved, at M$ har haft meget bøvl med en opdatering.

Prøv dette:

http://support.microsoft.com/kb/935448/
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 21:09 #10
Det virkede dersværre heller ikke :(
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 21:10 #11
Nogen andre idé'er?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. september 2007 - 21:27 #12
Nej desværre.

Kun at smide et lydkort i pc'en :|
Avatar billede stefanandersen Nybegynder
17. september 2007 - 21:29 #13
du har skruet op for lyden, ikke?? :p
:D
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
17. september 2007 - 21:37 #14
hehe jo desværre!! Har tjekket om der er skruet op både fysisk og inde på pc'en overalt! :(
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
18. september 2007 - 13:22 #15
Ingen andre med nogle idé'er. Kan jo ikke passe at det ikke kan virke mere! Er sten sikker på det ikke er lydkortet da der både er en i front og bag på. Skulle være meget mysisk hvis begge skulle være røget!...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
18. september 2007 - 13:32 #16
Hvis dit onboard lydkort chip står af, rammer det alle dine udgange, så det kan du ikke regne med :