Avatar billede larssparholt Nybegynder
15. september 2007 - 15:24 Der er 5 kommentarer

Sort skærm efter køb af ny PC

Jeg har lige investeret i en ny PC, og beholdt min gamle skærm (SyncMaster 710T). Problemet er, at når jeg starter PC'en op, kommer der intet billede på skærmen.

Alle stik er sat til, ledninger forbundne. Alt er tændt osv.
Jeg har prøvet at sætte det nye skærmkort i min gamle PC og det kører fint. Det gamle skærmkort i den nye PC duer derimod ikke.
Der er ingen "fejlmeldings-bip" ved opstart.
Jeg har også koblet harddisken fra, uden resultat.

Her er den nye PC:
Motherboard:      MSI K9N Neo-F V3 AM2 motherboard (Nyhed)
CPU køler:     ThermalTake Socket AM2 Xtreme køler
Ram:             Original 4 GB DDRII PC5400 DualChannel RAM
Harddisk:     Seagate 400GB harddisk S-ATAII 3Gb/s Fluid
Grafik:     Nvidia GeForce 8600GT 512MB PCI-E Grafikkort
Kabinet:     Bogart Miditower Deluxe LowNoise (med håndtag)
Strømforsyning     Bogart 500W ATX strømforsyning Silent
Lyd:        6 kanals HD Audio RealTek (SoundBlaster komp.)
Drev:             NEC 7170 S-ATA DVD-brænder SATA +/- Dual layer
Netkort:     10/100 Mb/s Realtek
Software:     Alle drivere m.v. medfølger. Windows Vista KLAR
Service:     Vision ServicePack

Der er desuden installeret Windows XP.

Nogen idéer til hvad der kan være galt?
Avatar billede off-line Nybegynder
15. september 2007 - 15:38 #1
Prøv at tage harddisken fra, og se om du får et billede.
Avatar billede larssparholt Nybegynder
15. september 2007 - 18:18 #2
Som jeg har skrevet, har jeg også prøvet dette. :-)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
15. september 2007 - 19:01 #3
lyder som bundkortet der er brændt af somehow.
Har haft et meget lignende problem, og det var bundkortet der var synderen.

det er især fordi at du siger at grafikkortet virker i den gamle maskine, - ok, altså virker grafikkortet og det er ikke synderen!

Men det gamle grafikkort virker ikke i den nye pc, hvilket blot forstærker min mistanke. har du mulighed for at prøve et andet bundkort?
Avatar billede larssparholt Nybegynder
15. september 2007 - 19:10 #4
Jeg har bundkortet fra min gamle PC. Men jeg tvivler på at det kan trække alt det nye hardware :-/
Er der andre muligheder end bundkortet som synder? Den kommer frisk fra forhandleren...
Det skal nævnes at det er en decideret PC-forhandler og ikke en El-Giganten eller lign. (No offense til evt. folk derfra).
Avatar billede egr_sli Nybegynder
18. september 2007 - 16:42 #5
jeg kan kun se bundkortet som synder.
Men hvis maskinen er helt ny, så send den tilbage, det må da være dækket af garantien?