Avatar billede shb Nybegynder
15. september 2007 - 14:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Citrix server bag firewall

Hej.

Jeg har en citrix server og har forwardet de rigtige porte til den ,for at kunne nå den ude fra.

Mit problem ligger i at når jeg vil køre en applikation fra websitet ved at køre ICA filen, prøver klienten at forbinde til serverens LAN IP.
Når jeg henter ica filen og åbner denne med notepad, kan jeg også se at adressen ud for "Address=" er serverens lan adresse...
jeg ved bare ikke hvor jeg ændrer den.

Når jeg, på serveren, skriver qserver i en prompt får jeg også serverens LAN adresse frem. Også selvom jeg akriver ALTADDR /server:citrix /set Min_wan_ip

hjææælp! hvordan får jeg den eksterne adresse ind i ica filen min citrix server tilbyder
Avatar billede shb Nybegynder
15. september 2007 - 14:15 #1
bonus info:
når jeg henter ICA filen og retter adressen til serverens wan adresse og der efter åbner filen med ica-klienten, forbinder jeg fint til serveren og mit app starter op som det skal
Avatar billede shb Nybegynder
15. september 2007 - 14:43 #2
ahh, ham her har nøjagtig samme problem: http://support.citrix.com/forums/thread.jspa?forumID=80&threadID=89007&tstart=30

det løste problemet at sætte det eksterne sites dmz til alternate access ;D

og selvfølgelig skulle jeg først opdage det lige som jeg har skrevet et indlæg og bedt om hjælp på eksperten.  anyways, det herre funker ude fra nu