Avatar billede michaeltryl Seniormester
14. september 2007 - 16:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

opsætning af phpmysql

Jeg er blevet opfordret til selv at lægge phpmyadmin ud på min side, da der hvor jeg får hostet min side ikke har nogen fælles administration af dette endnu. Jeg har downloadet phpmyadmin her
http://www.phpmyadmin.net/home_page/downloads.php (version 2.11.0). Efter jeg har uploadet det får jeg en side hvor der står
MySQL returnerede:
#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)
jeg har læst rundt på nettet at jeg skal ændre i config.ini filen, men sådan en fulgte ikke med. Derimod var der en config.sample.inc, men jeg kan ikke lige finde ud af hvor jeg skal rette for at få det til og virke, samt sætte kode på sådan alle og enhver ikke kan gå ind.
Jeg fik følgende oplysninger om min database fra min udbyder
Database, User, Password og host
håber der en som kan hjælpe.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
14. september 2007 - 20:14 #1
jeg har nu forsøgt at lægge den phpmyadmin ud som jeg bruger lokalt og som fulgte med wamp serveren.
jeg har ændret følgende i php.ini filen

$cfg['PmaAbsoluteUri'] = 'http://www.min-side.dk/phpmyadmin'; //min-sider er adressen på min side

$cfg['Servers'][$i]['controluser']  = 'brugernavnet jeg fik fra min host';          // MySQL control user settings
                                                    // (this user must have read-only
$cfg['Servers'][$i]['controlpass']  = 'password jeg fik fra min host';          // access to the "mysql/user"
                                                    // and "mysql/db" tables).
                                                    // The controluser is also
                                                    // used for all relational
                                                    // features (pmadb)
$cfg['Servers'][$i]['auth_type']    = 'cookie';    // Authentication method (config, http or cookie based)?
$cfg['Servers'][$i]['user']          = 'brugernavn jeg fik fra min host';      // MySQL user
$cfg['Servers'][$i]['password']      = 'password jeg fik fra min host';          // MySQL password (only needed
                                                    // with 'config' auth_type)
$cfg['Servers'][$i]['only_db']      = 'databse navn jeg fik fra min host';          // If set to a db-name, only

nu kommer jeg fint til en login side, men når jeg har indtastet brugernavn og password jeg fik fra min host kommer der bare en helt blank side.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
20. september 2007 - 17:28 #2
jeg lukker her igen