Avatar billede tinem Novice
14. september 2007 - 14:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Info i tabel fra en anden excel-fil/tabel - hjælp

Jeg har en mysql tabel, hvor jeg f.eks. har "name" og "hjemmeside", men INGEN informationer under "hjemmeside", fordi de ikke var i den excel-fil, som jeg lavede mysql tabellerne fra. Siden kan ses her http://www.tinemuller.dk/folkebiblioteker/

Nu har jeg fået fat i en anden excel-fil, som har oplysningerne om hjemmesiderne og har foreløbig gemt excel-filen med KUN oplysningerne og kaldt felterne det samme "name" og "hjemmeside". "name" er ens begge steder - tror jeg nok.:-)

Jeg har brug for SQL kode til hvordan jeg får disse oplysninger indsat?

Skal jeg først lave excel-filen om til en tabel (Har Navicat som kan gøre dette) eller kan det ordnes uden at jeg gør dette først?
Avatar billede ffsoft Praktikant
14. september 2007 - 14:36 #1
Slet alle data i den tabellen i databasen og importer de nye data fra Excel regnearket.

Hvordan det skal gøres afhænger af hvilke værktøjer du har til rådighed, du har sandsynligvis adgang til phpmysqladmin hos din udbyder. Den kan klare jobbet.
Avatar billede tinem Novice
14. september 2007 - 15:08 #2
Du mener vel kun slette dataene i "name" ikke? Alle de andre oplysninger skal jo ikke slettes.

Ja og så var det jo lige sql koderne som jeg bad om hjælp til?
Avatar billede tinem Novice
15. september 2007 - 09:30 #3
Jeg har både Navicat og phpmyadmin og har tjekket at navnene i "name" begge steder er de samme, så det er hvordan får jeg hjemmesideadresserne fra excel-filen som f.eks. www.eksperten.dk indført i den tabel som i øjeblikket findes i mysql og har en kolonne som hedder "hjemmeside" UDEN indhold og sådan at de bliver indsat ud for de rigtige navne i "name"?
Avatar billede tinem Novice
16. september 2007 - 09:57 #4
Fik hjælp fra et andet forum http://forums.mysql.com/read.php?10,173317,173331#msg-173331 og nu virker det.:-)