Avatar billede jhkoefoed Nybegynder
14. september 2007 - 11:35 Der er 1 kommentar

Integration mellem MySQL-database og mailserver

Jeg har et php-baseret sykke software som arbejder sammen med en MySQL-database og en mailserver. Databasen indeholder kontaktoplysninger på en række personer, herunder emailadresser.  Jeg udsender emails til personerne ud fra forskellige udvælgelseskriterier. Men der kommer en masse bouncing emails tilbage. De bliver afvist pga. Firewall, spam, ugyldig emailadresse, timeout, etc. Jeg har brug for noget kode, der gør to ting. For det første skal koden parre den bouncede emailadresse med kontaktpersonen i databasen. Og for det andet skal den sortere kontaktpersonerne, der tilhører de bouncede emails efter årsag til bounce. En bunke med firewall, en med ugyldig mail, en med timeout, etc. Oversigterne skal synliggøres i vores php-system, så researcheren kan se, hvilke personer, der skal ringes op og opdateres.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
14. september 2007 - 11:38 #1
vil da gerne høre om der kommer nogle gode ideer.

min erfaring er desværre, at de forskellige mail-servere alle har deres egen måde at returnere fejl på.  både for ukendte brugere, inaktive brugere og brugere hvis indbakke er fuld, udover div. andre fejlmuligheder...