Avatar billede annedonnerman Nybegynder
12. september 2007 - 13:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan angiver man parameterværdi?

Hej
Er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvordan jeg angiver en parameterværdi i en Access-database? Det drejer sig om Access 2000. Jeg har overtaget en database, som er lavet af en anden person, og der er et felt, der hedder: Henvendelsesmetode - hvor det er meningen, at man skal kunne skrive f.eks. telefonisk, ffd, hjemmeside m.m. Jeg har været inde i tabellen og kigget både i design-visning og dataarkvisning, men hvergang jeg går ind i formularen, som hedder henvendelser, bliver jeg bedt om at indtaste en parameterværdi - det er ikke meningen, at man skal gøre det, men jeg kan ikke se, hvor jeg kan rette det henne. Er der nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede mugs Novice
12. september 2007 - 13:38 #1
Har du et felt i forespørgslen der henviser til et felt i formularen?
Har du et felt i formularen / forespørgslen der ikke eksisterer i tabellen?
Avatar billede -anders- Juniormester
12. september 2007 - 13:41 #2
Hejsa

Det kunne tyde på at formular anvender en forspørgsel som poskilde, dette kan du tjekke i formularens designvisning, fanen Data.

Hvis dette er tilfældet er det i forspørgselen parameter er sat. Åben denne forsprøgsel i design, og fjern parameter, derefter vil din formular starter op uden parameter
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
13. september 2007 - 09:11 #3
Hej
Mugs - nej det har jeg ikke.
Anders - tak for svaret - det var det, der virkede i det aktuelle tilfælde, så jeg vil gerne give dig point'ene.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
13. september 2007 - 09:16 #4
Hej Anders
Jeg kan ikke huske, hvordan det er man giver points - er vist for længe siden, jeg har været inde på denne side.
Anne
Avatar billede -anders- Juniormester
13. september 2007 - 09:19 #5
Hej Anne

Du skal blot markere mit navn over til højre, og derefter klikke på Accepter, glad for at du fik det til at virke :o)
Avatar billede -anders- Juniormester
13. september 2007 - 09:21 #6
hmm, det er vist til venstre, sorry :o)
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
13. september 2007 - 09:34 #7
Hej anders

Fint nok - så skulle det være ok? Jeg kan se, at jeg har nogle points ude - men jeg kan ikke se, hvem jeg skulle have givet dem til - er det evt. noget, du eller en anden på eksperten kunne hjælpe mig med at finde ud af? - vil da gerne give fortjente points.
Avatar billede -anders- Juniormester
13. september 2007 - 09:41 #8
Hej Anne

man skal blot gå ind i sine åbne spørgsmål, hvis  der afgivet svar, skal du blot markere den bruger over til venstere du vil give point, og klikke på accpeter. Her kan du læse om de mest alm. spørgsmål vedrørende brug af eksperten http://www.expfaq.dk/

Hvis du klikker på dit eget brugernavn, kan du se alle dine egene åbne spørgsmål
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
13. september 2007 - 10:16 #9
Hej Anders
Nu har jeg været inde i mine åbne spørgsmål - tak for hjælpen - jeg fik givet 60 points - var beklageligvis et gammelt spørgsmål - er ikke af uvilje - har du fået dine 30 points? Hvis du har, mangler jeg nemlig stadig at give 30 points til en eller anden.
Avatar billede -anders- Juniormester
13. september 2007 - 10:19 #10
Hej Anne

nej ikke endnu, prøv evt. at accpetere mit svar igen :o)
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
13. september 2007 - 10:37 #11
Hej Anders
Nu har jeg prøvet igen - og der står accepteret svar - så nu håber jeg, at det er i orden - så der bliver styr på tingene.
Avatar billede -anders- Juniormester
13. september 2007 - 10:57 #12
Hej Anne

ja nu er den der, tak for point og forsat god arbejdslyst med projektet :o)
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
13. september 2007 - 11:07 #13
Hej Anders

Det var godt - jo tak - det er altid sværere at vedligeholde en database, man ikke selv har oprettet - og så kom jeg i tanke om, at jeg før har fået gode råd på eksperten.