Avatar billede chriller Nybegynder
07. juni 2001 - 20:12 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg flash til at loade tekst fra en txt fil???

Jeg sidder og leger lidt i Flash5, og jeg er nu ved at lave en ren flash side men jeg er løbet ind i et lille problem.
På siden skal der være en \'dagens besked\' og istedet for at skulle rette i selve flash filen vil jeg gerne have flash til at \'loade\' teksten fra en \'txt\' fil der ligger i samme mappe som flash filen.
Så spørgsmåle går ud på:

1) Kan det lade sig gøre?
2) Hvordan gør man, hvis det kan lade sig gøre(beskrivelse i detaljer)

På forhånd tak!
Avatar billede diktator Nybegynder
07. juni 2001 - 20:14 #1
Du skal loade din txt fil ved hjælp af LoadVariablesNum.
Avatar billede stigc Nybegynder
07. juni 2001 - 20:16 #2
Avatar billede diktator Nybegynder
07. juni 2001 - 20:19 #3
Din txt fil kan se således ud;

Nyhed=dette%20er%20en%20nyhed

Den loades ind i Flash ved;
loadVariablesNum (\"din.txt\", 2);

Det betyder at du loader den ind i level 2

Nu kan du oprette et dynamisk tekstfelt, som du giver variable;
_root.nyhed

Avatar billede diktator Nybegynder
07. juni 2001 - 20:21 #4
Hvis du vil loade en ny nyhed for hver dag, skal du gøre brug af en database og noget server side script, der kan eksekvere din variable for den pågældende dag....
Avatar billede qzar Nybegynder
07. juni 2001 - 20:25 #5
Diktator jeg tror ikke at den automatisk skal komme med en nyhed men at han vil gøre det menuelt i txt´en!

-Jonas/www.netverden.dk -mest for unge-
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
07. juni 2001 - 21:14 #6
Damn hvorfor var jeg ikke hurtig og scorede 200 point. Bittert...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. juni 2001 - 11:28 #7
Fordi et simpelt spørgsmål ikke bør give 200 point, men det er hellere ikke eksperterne der er på toppen af ekspertens liste.

/per
Avatar billede diktator Nybegynder
08. juni 2001 - 11:42 #8
Nu må du ikke begynde at græde hoejrup  8·(

- jeg vil gerne donere nogle points til dig !
- du er jo en sand ekspert...
- du fortjener en topplads i kategorien \'Politimand på eksperten\'
Avatar billede qzar Nybegynder
08. juni 2001 - 11:44 #9
Diktator jeg er fattig så du vil vel også gerne donere mig nogle points eller hvad :-)

-Jonas
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
08. juni 2001 - 12:26 #10
Hvis du stadigvæk har problemer med det kan jeg godt lave en nem guide.
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
08. juni 2001 - 12:27 #11
ahh der var svaret på det. Min fejl.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. juni 2001 - 16:00 #12
dikator> Jeg er ikke nogen politimand, men eksperterne her er forsvundet for længe siden.

Det er bare sandt. Hvis du dividere antallet af dage du har været her med antallet af dine point. Så får du et sandt billede af virkeligheden.

/per
Avatar billede diktator Nybegynder
08. juni 2001 - 18:12 #13
Hoejrup -> Jeg ved ikke hvor skoen trykker, men jeg ved at du er en sand ekspert i at gå folk i bedene.

Hvis du virkelig vil stille et regnskab op, så kan jeg fortælle dig at jeg har være aktiv i kategorien Flash ca. 50 dage længere tid end dig (24/11 2000 ). Regn den ud \'mester\' og få et sandt billede af virkeligheden....

- om eksperterne er forsvundet for lang tid siden ?? tjae, det kan vel diskuteres om de nogensinde har været her ...!?
Facts er at der er flere politimænd end der er \'eksperter\' og \'snydere\', og det må antyde en hvis form for mindreværdskompleks, at få lov til at slå folk oven i hovedet hver gang jeres uskrevne lov bliver overtrådt ...

Gå dog for helvede ud at stoppe en knallert uden lys på  istedet, og lad ekspertens ånd være at hjælpe hinanden og udveksle erfaringer.

/D!ktator

Avatar billede qzar Nybegynder
08. juni 2001 - 20:12 #14
Diktator hvad vil du så kalde sådan en som mig? Jeg er slet ikke en ekspert og jeg er SLET ikke en snyder?

-Jonas :-)
Avatar billede diktator Nybegynder
08. juni 2001 - 20:31 #15
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
08. juni 2001 - 21:18 #16
Godt politi arbejde Diktator!
Avatar billede diktator Nybegynder
08. juni 2001 - 21:28 #17
Ja har vi det ikke sjovt ;-o
Avatar billede qzar Nybegynder
08. juni 2001 - 22:00 #18
diktator> Troet jeg havde fået min straf?

-Jonas
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. juni 2001 - 10:12 #19
Diktator> Du har været 4,7 gange så lang tid på eksperten som mig, så du burde mindst have 14194.
Mange af dine point er tjent på lette spørgsmål.
så er det bare sandt.

/per
Avatar billede diktator Nybegynder
09. juni 2001 - 13:10 #20
Kære hoejrup -
Jeg vil gerne sætte regnestykket op for dig, så også du kan forstå det ;-)

Ja, jeg har været tilmeldt eksperten længe (1999-06-02) - men jeg har ikke optjent points før Jeg startede i Flash kategorien d. 29/11.00, og jeg kan se du har sat dine spor fra d. 15/01.01. Det må give et udsving på omkring 57 dage mod points stillingen 3020-10810.
Med andre ord vil det sige at jeg har tjent 7790 på 57 dage, eller 136,66 point om dagen.

Og du har fuldstændig ret i at jeg har tjent mine points ved lette svar, for det er stort set ikke andet end lette spørgsmål der bliver stillet, men utvivlsomt svære nok til at du kunne svare på dem - siden du ikke har gjort det ! ;-)

Men hoejrup - sejl din egen sø. Jeg vil gerne illustrere hvor lidt respekt jeg har for det her pointsystem.

CU. D!ktator

Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2001 - 13:34 #21
Værsgo´ hoejrup - en 4. plads til dig ;)
Avatar billede parazite Nybegynder
11. juni 2001 - 21:44 #22
Jaja... er man ikke intelligent nok til at overgå folk som d!ktator, så kan man jo altid tvinge dem derud hvor de selv giver op. Flot klaret, hoejroev.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
11. juni 2001 - 22:52 #23
d!ktator> Selvom der ikke er eksperter på eksperten, så kan man stadigvæk godt hjælpe andre.
Jeg er fuldstændig ligeglad med placeringen, for du får ikke noget ud af det. så det har overhovedet ingen værdi for mig. Jeg praler ikke af de point jeg laver her på stedet, og gennemsnittet har ikke min interesse. Men dengang jeg var aktiv lavede jeg 160 point om dagen. De sidste 45 dage har jeg lavet 750 point. Jeg bruger kun stedet til at hjælpe folk engang imellem, ellers har det ikke den store værdi.

parazite> Jeg tvinger overhovedet ingen væk fra eksperten, han har selv valgt at nedlægge sin bruger.
Dengang jeg startede på eksperten spurgte jeg dem og de andre om man kunne få job ved at være i toppen af eksperten. Det påstod dem jeg lavede spørgsmålet til, men det var bare løgn. Derfor løser jeg meget få opgaver på eksperten, og det varer ikke længe før det er slut. Hvorfor spilde tiden på eksperten, når der er andre ting der er vigtigere. For eksperten skaber ikke ligefrem en masse opgaver, som du kan leve af. Hvis jeg skulle betale min husleje med point, så boede jeg sikkert på gaden.

/per
Avatar billede qzar Nybegynder
12. juni 2001 - 08:34 #24
Nej hoejrup så boede du ´sikkert påå gaden! Du BOEDE PÅ GADEN!!!!!!!!

-JOnas