Avatar billede finnish Nybegynder
11. september 2007 - 16:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde IP-adresse på access point

Jeg har måttet resette såvel router som access point hos min kammerat da denne havde glemt adgangskoden.

For at lukke hans trådløse netværk for omverdenen igen, skal jeg nu oprette adgang til access pointet (Planet WAP-4030).

Problemet er at standard IP-adressen jf. manualen er 192.168.0.1, men da dette også er standard IP-adressen på hans router så er det routeren konfigurationsprogram, jeg finder på denne IP-adresse.

Hvordan finder jeg IP-adressen på access pointet, så jeg kan MAC-låse mv.? Jeg har prøvet en lang række IP-adresser (192.168.0.xx) men har endnu ikke haft held til at ramme den rigtige.

Håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede plx Nybegynder
11. september 2007 - 16:11 #1
Det nemmeste er nok, at sætte en kabel direkte mellem din pc og AP, og ændre dets ip, så det ikke konflikter med routeren
Avatar billede finnish Nybegynder
11. september 2007 - 16:17 #2
Det er selvfølgelig en mulighed, men tænkte om der ikke findes en metode til at identificere AP's IP-adresse?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. september 2007 - 16:25 #3
kan ikke lige huske om man får den med i ipconfig /all
start->kør skriv cmd, tryk enter, og derefter ipconfig /all
Avatar billede plx Nybegynder
11. september 2007 - 16:33 #4
Ifølge den manual jeg fandt, så har access pointet netop samme adresse som routeren. Så du kan ikke finde andre adresser

du kan arp -s 192.168.0.1 "mac-adresse på AP"
på pcen, så tvinger du pcen til at gå til ap, og ikke router
Avatar billede finnish Nybegynder
13. september 2007 - 01:22 #5
Jeg tror jeg vælger den første løsning med at smide et kabel i AP.

Tak for hjælpen - hvis du poster et svar giver jeg dig dine point...
Avatar billede maj006 Nybegynder
16. september 2007 - 13:09 #6
ellers så kan du også bare tage kablet fra access pointet til routeren ud, så vil du forbinde til access pointet og ikke routeren på 192.168.0.1
Avatar billede finnish Nybegynder
18. september 2007 - 17:50 #7
Det er genialt det der... simpelthen genialt!