Avatar billede karinram Nybegynder
11. september 2007 - 09:27 Der er 5 kommentarer

stavekontrol i dokumentskabelon

Jeg har lavet et brevpapir og lukket det som en skabelon, men nu kan jeg ikke få stavekontrol til at virke, hvad Søren er der galt???

på forhånd tak for hjælpen...

Hilsen Karin
Avatar billede jannep Nybegynder
11. september 2007 - 09:41 #1
Kan du beskrive det lidt nærmere og hvilken Office version bruger du?
Avatar billede karinram Nybegynder
11. september 2007 - 10:15 #2
Jeg bruger Office 2003
Jeg har lavet et brevpapir med et baggrundsbillede, sidehoved og sidefod og lavet faste felter i formular, til at skrive i, derefter har jeg skrive beskyttet formularen.
Håber dette giver et billede af hvad mit problem er..
MVH Karin
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. september 2007 - 11:55 #3
Du kan ikke bruge stavekontrol i et dokument, der er beskyttet som formular.
Avatar billede karinram Nybegynder
11. september 2007 - 12:22 #4
Findes der en anden måde at lave et beskyttet brevpapir på.
Det skal være beskyttet på den måde at font type og str. er fast differeret og ikke kan ændres.
MVH Karin
Avatar billede word-hajen Nybegynder
11. september 2007 - 16:11 #5
Du kan faktisk godt kontrollere hvilke typografier, der må bruges og at de ikke kan ændres. Det gør du egentlig samme sted, hvor du angiver, at du vil have beskyttet dokumentet, men i stedet for at vælge pkt. 2, skal du vælge pkt. 1 (Begræns formatering til et udvalg af typografier).

Men... du skal være opmærksom på, at det kan give en utilsigtet "opførsel". Du er f.eks. nødt til at have en typografi alene for fed skrift, for ellers kan man ikke lave et ord med fed osv.