Avatar billede konder Nybegynder
11. september 2007 - 08:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

søgefelt på tal

Jeg har et søgefelt til et INT felt(nummer) i db. Som:
"SELECT * FROM sild WHERE nummer LIKE '%$sea%'" Men ud kommer samtlige tal hvor $sea forekommer. F.eks. 4,14,24,34,40,41 o.s.v Jeg får intet resultat med: WHERE nummer = '%$sea%'. Hvordan kan det lade sig gøre at søge på f.eks. 4 og kun få 4 ud?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. september 2007 - 08:51 #1
nummer = '". $sea ."'
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. september 2007 - 08:52 #2
Du skal kun have "jokerne/wildcardne" (%) med når det er LIKE
Avatar billede konder Nybegynder
11. september 2007 - 08:54 #3
Hvor lækkert. Læg venligst et svar.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. september 2007 - 08:57 #4
Ellers tak, samler ikke på point ;o) læg selv et svar og accepter.
Avatar billede konder Nybegynder
11. september 2007 - 09:12 #5
Tak. Måske ved du om jeg kan få et resultat på en søgning til at blive et link.
Altså jeg har et søgefelt der finder resultater fra 3 tabeller via left join. Men når der er resultat fra f.eks. nr.3 tabel, ville jeg gerne have et link istedet til dette resultat. Således at man ikke automatisk ser det ved søgningen, men dog kan se at der er yderligere data.
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. september 2007 - 09:18 #6
Der kan jeg desværre ikke hjælpe.
Opret et nyt spørgsmål med lidt mere fakta og gerne lidt kode, så kan det være jeg kan hjælpe (eller andre).
Avatar billede konder Nybegynder
11. september 2007 - 09:20 #7
Ok