Avatar billede popcorndrink Nybegynder
10. september 2007 - 21:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende HTML e-mails via PHP

Hej,

Jeg har en virtuel server der kører Debian. Jeg vil gerne sende HTML e-mails, så jeg benytter følgende script:

<?php

$to = "popcorndrink@hejhej.dk";
$subject = "HTML E-mail test";
$headers = "From: hej@hej.net\r\n";
$headers .= "Reply-To: hej@hej.net\r\n";
$headers .= "Return-Path: hej@hej.net\r\n";
$headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1\r\n";

$message = "<html><body>";
$message .= "<h1>Test</h1>";
$message .= "</body></html>";

if (mail($to,$subject,$message,$headers)) {
  echo "Succes";
  } else {
  echo "Fejl";
  }

?>

Den sender e-mailen i plain text med headers som indhold. Hvis jeg bruger en anden udbyder virker det fint (scriptet fejler intet).

Hvad kan være galt?

Jeg benytter Postfix. Mangler jeg at enable en MIME type?
Avatar billede popcorndrink Nybegynder
11. september 2007 - 12:35 #1
Jeg mangler stadigvæk hjælp. Anyone? :)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
11. september 2007 - 12:38 #2
En del sendmails overholder ikke standarderne og forventer \n til at dele de enkelte headers fra hinanden. Prøv at bruge \n i stedet for \r\n (eller bedre, konstanten PHP_EOL).
Avatar billede popcorndrink Nybegynder
11. september 2007 - 12:47 #3
Du er godt nok dagens mand i skysovs. Har simpelthen været ude og rode i PEAR og alt muligt. At fjerne \r virkede. TUSIND tak :) Bare smid svar
Avatar billede pidgeot Nybegynder
11. september 2007 - 13:19 #4
Værsgo :)

Bare husk at hvis du ikke bruger PHP_EOL, vil scriptet ikke fungerer rigtigt på en Windows-server - det kan være relevant at tage højde for det.
Avatar billede popcorndrink Nybegynder
11. september 2007 - 13:38 #5
Ja okay. Ingen Windows :)

Men tak for heads up