Avatar billede melted Nybegynder
10. september 2007 - 12:08 Der er 4 kommentarer

Href og OnClick kalder siden to gange

Har en tabel hvor man kan klikke på hver række - enten på et bestemt link i rækken, eller bare et sted indenfor rækken.

Der er et onClick-link i tabellens tr'er og et href-link indeni:

<tr onClick="location.href='etlink.asp'"><td>
<a href="etlink.asp">Test</a>
</td></tr>

Mit problem er så bare at jeg kan se at hvis man klikker på href-linket, bliver efterfølgende side kaldt to gange. Giver god mening eftersom man klikker på linket og der også registreres at man har klikket indenfor OnClick-linket i tr'eren.
Det belaster dog min database ret meget, da alt bliver kaldt dobbelt så meget.

Kan man gøre noget så man kun klikker enten på det ene eller andet link og aldrig begge på samme tid? Skal helst være så simpelt som muligt, da det er noget der skal implementeres mange steder og skal være overskueligt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. september 2007 - 12:10 #1
Hvorfor ikke bare fjerne <a href="etlink.asp">Test</a>
og skrive "test"?
Avatar billede melted Nybegynder
10. september 2007 - 12:11 #2
Fordi det skal være der af hensyn til søgerobotter
Avatar billede melted Nybegynder
10. september 2007 - 13:31 #3
Nevermind... har fundet en løsning. Skal bare skrive ;return false; efter location.href='etlink.asp'
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2007 - 15:28 #4
<ole>

Dette er nok en bedre løsning:

<tr onClick="location.href='etlink.asp'"><td>
<a href="etlink.asp" onclick="return false">Test</a>
</td></tr>

Så er dit link disabled - og samtidig virker hele rækken som link ... søgemaskiner er ligeglad  :)

/mvh
</bole>