Avatar billede ostehamster Nybegynder
10. september 2007 - 11:33 Der er 1 løsning

Insert into view, default værdier.

Hej,

Jeg her to programmer der skal dele en database, og begge programmer er ret nærige, hvad angår database support.

Programmerne viser nogle data, som er opdelt kategorier. Det ene program gør dette ved at have et felt, der indeholder kategorier på kommesepereret form, f.eks. "Frugt,Bananer", "Frugt,Æbler", "Kolonial,Mel", "Kolonial,Dåsetomat"

Det andet program derimod vil have en tabel til hver kategori, dvs. en tabel Frugt og en tabel Kolonial.

Jeg gerne vil nøjes med en database, så jeg er fri for at lave en masse synkronisering, og har derfor lavet en VIEWS til det program der vil have seperate tabeller, hvilket virker helt efter planen.

Nu kommet det svære så, jeg kan sagtens indsætte noget i disse VIEWs, og det virker fint nok. Det eneste problem er, at jeg ikke kan få gemt kategorien.

Er der en mulighed for at lave et VIEW, hvor det er "hardcoded" hvad der skal skrive i et helt, når der laves en "INSERT INTO" dette VIEW?

(Håber det er forklaret forståeligt :)

Med venlig hilsen
Christoffer
Avatar billede ostehamster Nybegynder
03. november 2007 - 22:50 #1
Lukker