Avatar billede chris96 Nybegynder
10. september 2007 - 09:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

GIF-billede i DB

Hej experter!
Jeg sidder med en database, hvor jeg skal lave utræk til både en rapport og en række worddokumenter!

I hvert udtræk skal der være et billede. Hidtil har jeg haft det til at ligge som bmp-filer - men pga. den vanvittige plads de tager, har jeg skiftet det ud til gif-billeder.

Billederne ligger pt som OLE-objekter i databasen. Når jeg har skiftet BMP-billedet ud med et gif, ligger det kun som filnavnets tekst.

Det samme sker, når jeg trækker det ud som enten rapport eller word-fil!

Hvordan løser jeg problemet? Skal billederne ligge som links i stedet - og hvordan gøres det??

Mvh
Christian
Avatar billede mugs Novice
10. september 2007 - 10:38 #1
Når billederne ligger som OLE-objekter fylder de meget. Jeg tror stry har skrevet en udmærket artikel om emnet. Du skal placere billederne udenfor db, og så henvise til dem med kode.

Jeg kan sende et eksempel med vejledning. Blot læg din e-mail.
Avatar billede chris96 Nybegynder
10. september 2007 - 11:25 #2
Jeg ved de fylder meget, når de ligger i DB... jeg undrede mig bare over at mine gif-filer ikke bliver vist som billede i rapporter og word.

Mail er:
cb-forsyning@aalborg.dk
Avatar billede mugs Novice
10. september 2007 - 11:35 #3
Sendt.
Avatar billede chris96 Nybegynder
30. maj 2008 - 01:36 #4
Det blev aldrig til noget... fandt en anden løsning, der er dum i det lange løb... så måske jeg skal kigge på det igen!

Lukker spørgsmålet... undskylder for det har taget så lang tid!