Avatar billede dkscripts Nybegynder
09. september 2007 - 16:58 Der er 8 kommentarer

Read only - hvordan fjerner jeg det fra mappe i windows

Mit problem er mapperne i windows, de er automatisk sat til read-only, når jeg ændre det i mappe properties og trykker Apply > ok, så ændre windows det automatisk tilbage til read only :-S

hjælp
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. september 2007 - 17:02 #1
Det kan du faktisk ikke, men der er heller ingen grund til det. Det er en 100% kosmetisk ting, der ikke har nogen indflydelse på noget.

Det er så vidt jeg husker en eller anden ting der er med NTFS, men da det som sagt er fuldt ud kosmetisk, bør du ignorere det.
Avatar billede dkscripts Nybegynder
09. september 2007 - 17:17 #2
Problemet er bare at jeg ikke kan få adgang til at opdatere min database via asp :-(  der står adgang nægtet
Avatar billede pidgeot Nybegynder
09. september 2007 - 17:20 #3
Det har intet med det at gøre, men snarere med rettigheder. Kontroller hvilken bruger din webserver kører på, og giv rettigheder til den.
Avatar billede dkscripts Nybegynder
09. september 2007 - 18:10 #4
Hvis man gør brug af en IIS server, (på min lokale computer) hvordan indstiller man så rettighederne?
Avatar billede cmoz Praktikant
09. september 2007 - 23:56 #5
Selv om det ikke lige er roden til dit problem og ikke løsning på dit problem, er her links, der forklarer det med "tri mode flag" :

http://redmondmag.com/columns/article.asp?EditorialsID=652
http://support.microsoft.com/kb/326549/
Avatar billede olebole Juniormester
10. september 2007 - 00:07 #6
<ole>

Bruger du mon Norton AntiVirus? I så fald vil det formodentlig virke, hvis du disabler dén

/mvh
</bole>
Avatar billede dkscripts Nybegynder
10. september 2007 - 07:35 #7
tak cmoz,

Ole > desværre er det ikke problemet
Avatar billede plx Nybegynder
11. september 2007 - 20:00 #8
IUSR er den konto som standard benyttes af anonyme brugere. Den skal have skriveadgang til filen. NTFS rettigheder sættes via sikkerhedsfanen (som bliver synlig på en xp, når enkel fildeling deaktiveres)