Avatar billede kasperinline Nybegynder
08. september 2007 - 13:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

sata harddiske laver fejl

Kære alle

Jeg har et middelsvært spørgsmål, som jeg håber svar på inden, jeg investerer i helt nyt hardware.

Jeg har 2 samsung Sata I harddiske på 120 gb
Og en Seagate Sata II harddisk på 320 gb(primær)

Motherboard er et Asus P5AD2-E Deluxe, som understøtter Sata I - Bios er den sidste nye

Hver for sig kører de 2 typer Sata glimrende. Samsung'ene er perfekte og Seagaten er perfekt.

Når jeg så kombinerer dem starter de sommetider op og andre gange ikke ca. 1 ud af 10 gange. Det er som regel i bios under detekteringsfasen, at det går galt. Den kan ikke finde den 3. harddisk (samsung2) Når jeg så disabler den i bios er det (samsung1) osv. I starten da harddisken var ny kørte systemet glimrende i ca. 1 måned. Da fejlene kom byttede jeg seagaten til en ny. Så kørte det igen fint i sa 2 uger. Det sidste jeg har gjort, er at fjerne den jumper, der sidder på seagaten, så den rent faktisk kører SataII. Den startede da op 6 gange fejlfrit, men da jeg så begyndte at partitionere harddiskene gik det galt igen.

Hvad kan været galt???

Mvh. Kasper
Avatar billede neoman Novice
08. september 2007 - 13:44 #1
Din ledning. Min egen sata II havde også nogle nykker, og så skiftede jeg ledningen ud. Så kom der et "nyk" til, og så rykkede og flåede jeg i ledningen og satte den ordentligt fast, og der har ikke været noget bøvl med den i 6 måneder nu.
Avatar billede kasperinline Nybegynder
08. september 2007 - 15:00 #2
Jamen helt sikkert, det skal jeg prøve..

Takker indtil videre.... Vender tilbage senere

Mvh. Kasper
Avatar billede kasperinline Nybegynder
08. september 2007 - 15:11 #3
Hey, prøvede det lige af...

5 ud af 5 gange bootede den perfekt op...

Jeg tør dog ikke tro på noget, så jeg lader der lige gå 2 dage inden jeg lukker...

Men læg lige et svar... og tak, sikke simpelt det kunne være...

Mvh. Kasper
Avatar billede neoman Novice
08. september 2007 - 15:16 #4
venter lige og ser om dette viste sig at være kuren. kigger ind på mandag så:)
Avatar billede kasperinline Nybegynder
10. september 2007 - 17:04 #5
Nå, nu har jeg prøvet weekenden over.

Efter dit råd Neoman, bootede den op ca. 17 gange ud af 17, så der altså noget om kabel/stik-snakken. Jeg monterede min computer på den hylde, hvor den normalt står og herefter ville den ikke boote op.

Har nu forsøgt med et andet kabel og indtil videre fungerer det. 3 ud af 3 gange har det fungeret, så der er point at hente Neoman..

Læg et svar og tak for hjælpen
Avatar billede neoman Novice
10. september 2007 - 19:17 #6
det var da godt at det blev så simpelt:)