Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
07. september 2007 - 13:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

createEmptyMovieClip 2 gange

Hej.

Jeg er i gang med et projekt, hvor jeg har en masse undersider liggende som .swf-filer. Jeg vil gerne, at følgende sker når man klikker på en knap:
1. et filmklip kreeres, "oven på" de andre lag.
2. når filmklippet er loadet, skal der kreeres et filmklip magen til, bare nedenunder det første filmklip.

for at give lidt mere indblik i, hvordan jeg gerne vil have det skal fungere, kan jeg fortælle at jeg de swf-film som skal loades allesammen har en indbygget preloader i første frame, og derefter fader fra alpha 0 til 100. Grunden til, at jeg gerne vil have et filmklip under de andre er, at jeg så vil kunne lave en glidende overgang til en anden side, uanset hvor i filen du befinder dig.

Sagt en smule mere præcist: Når man klikker på en knap, og billedet fader over i et andet, vil jeg gerne have det nuværende billede vist samtidig, under det billede som fader ind. :)

Håber jeg har formuleret mig nogenlunde præcist. Det skal siges at jeg er ny til Flash, men har en god forståelse for generel programmering.

Venlig hilsen
Christian
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. september 2007 - 09:30 #1
Har tænkt det lidt mere igennem:

Kan man lave en knap som, når man klikker på den, loader en swf-fil ind i et lag/depth, som bliver lagt øverst?
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
10. september 2007 - 09:46 #2
...
evt. noget med en knap, som (om)definerer 2 variabler lastPage og currentPage, og så kunne actionscript måske ordne resten..?
Avatar billede jeg_var_gangsta Nybegynder
11. september 2007 - 10:08 #3
Hmm, vi prøver med en lidt bedre formulering her: http://www.eksperten.dk/spm/795774