enig med nva
prøv at ringe til microsoft og forklar at du har været nødt til at udskifte alt/næsten alt for at få en fungerende pc igen.
Oplysning fra Microsoft ang. aktivering/registrering:
"Hvis du installerer Windows XP på den samme computer ved hjælp af den samme produktnøgle, er der ingen grænser for antallet af aktiveringer".
"MPA kan tolerere en vis udskiftning af hardwarekomponenter, da der tillades en vis forskel mellem den aktuelle hash-værdi og den hash-værdi, der oprindelig blev aktiveret. Brugerne kan udskifte hardwarekomponenter uden at skulle aktivere produktet igen. Hvis brugerne foretager markante udskiftninger af hardwarekomponenterne, måske over lang tid, skal de evt. aktivere produktet igen. I så fald skal brugerne evt. kontakte en Microsoft-kundeservicemedarbejder telefonisk for at udføre aktiveringen." - og der kommer bøvlet ind i billedet.
Iøvrigt er en OEM licens tilknyttet en bestemt maskine (Derfor ægthedsbevis til at klæbe på maskinen), så den begrænser nok mere i hardwareudskiftning - vil tro at den brokker sig hvis man skifter bundkort f.eks.
Hvis du ikke kan komme til at aktivere på "normal" vis, kan du prøve at ringe til Microsoft på dette tlf.nr.: 80701315
Her er en artikel fra Microsoft ang. aktivering:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;307890Hvor mange komponenter kan der udskiftes før der kræves re-aktivering:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;302878#5f