Avatar billede mfs85 Nybegynder
06. september 2007 - 16:29 Der er 3 kommentarer

varierende længde

Hej eksperter

Står med et problem jeg ikke ved hvordan jeg skal løse. Ved at lave en hjemmeside som jeg bygger op i div-tags.

Hele siden er rammet ind af én div hvor alle andre divs ligger inden i. Mit problem er at få højden (height) på wrapperen til at variere alt efter hvor meget der ligger på siden.

Det samme gælder for et div-tag jeg har liggende på både højre og venstre side af siden. Ligesom her på eksperten skal jeg have den blå farve til at gå helt ned i bunden af siden. Længden af hele siden bliver så styret af mængden af indhold midt på siden (ligesom her hvor jeg skriver)

Håber i forstår det. Har prøvet med at sætte height:100% men synes ikke rigtig det virker.

Mvh. Michael
Avatar billede olebole Juniormester
06. september 2007 - 16:32 #1
<ole>

For mig ser det ud, somom fejlen ligger i linje 27  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede mfs85 Nybegynder
06. september 2007 - 16:45 #2
fedt, hehe.

Det er lidt svært at forklare. Men drejer sig egentlig bare om at længden starter et bestemt sted. Fx:

top: 0px;
left: 0px;
width: 200px

og så skal den bare dække fra det sted ned til bunden af siden. Fx. en div med background-color:#cccccc;

Så den kasse dækker hele vejen ned. Ligemeget om siden så skulle være 500px høj den ene dag og 600px høj næste dag.
Avatar billede olebole Juniormester
07. september 2007 - 22:44 #3
Jeg har ikke kinamands chance for at hjælpe uden kode  :)