Avatar billede thomasmyg Nybegynder
06. september 2007 - 10:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ISA server 2006 installation

Jeg vil lige høre nogle af jer kloge hoveder om der er noget specielt man skal være opmærksom på inden man går i gang med og installere ISA server 2006.
Avatar billede venturer Nybegynder
06. september 2007 - 11:04 #1
Jo mere du ved om firewalls, jo bedre :)

Hvis du allerede har arbejdet med ISA 2000/2004, så er der ikke noget specielt du skal være opmærksom på med hensyn til installationen.

Hvis den skal fungere som firewall vil det selvfølgelig være en fordel at det er en dedikeret server der ikke laver andet, samt køre Security Configuration Wizard igennem.

Hvis du er ny til ISA skal egenligt bare vide at maskinen er lukket af fra alt lige når den er installeret. D.v.s. at Windows ikke har adgang til andet end Windows Update. Så du skal selv lave regler som tillader trafik til internettet.

Hvis du er ny til firewalls generelt, så læs en bog. ISA kan MEGET :D
Avatar billede venturer Nybegynder
20. september 2007 - 08:50 #2
Fik du den nogensinde installere`t, makker?
Avatar billede mr.d Nybegynder
07. oktober 2007 - 09:03 #3
Her er et rigtig godt sted at starte : http://www.isaserver.org/tutorials/Configuring_ISA_Server_Interface_Settings.html
Ydermere brug microsoft sec. tool til at lukke de services ned som ikke skal bruges på firewallen.
Avatar billede mr.d Nybegynder
09. december 2007 - 22:05 #4
Fik du sat din ISA server op?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
10. december 2007 - 10:42 #5
næ, er gået over til og bruge en cisco 871 i stedet for og er fuldstændig glemt det her spørgsmål.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
10. december 2007 - 10:43 #6
kan I ikke begge ligge et svar så må I dele pointene.
Avatar billede mr.d Nybegynder
11. december 2007 - 16:57 #7
Du kan bare give mig noget karma og snuppe point selv for mig skyld :-)
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. januar 2008 - 15:27 #8
Okay lukket.