Avatar billede tf-uno Nybegynder
04. september 2007 - 19:10 Der er 12 kommentarer

IBM dvi udgang

Hej..
Har en Ibm T43, samt en dockingstation med dvi udgang.
Har så købt et Dvi --> HDMI kabel, som er sat til tv'et (samsung 40R73BD).
Bærbaren kan godt se der er sat en samsung skærm til, men kan ikke få billedet der over.. (normal på mit samsung tv kan man vælge HDMI. Men kun hvis der er sat noget til.. Men det kan man ikke selv om bærbaren er sat til)..
Sætter jeg min stationær pc til, med samme kabel, virker det 100%.. (kan vælge HDMI på tv'et, og der er billede på.)..
Det mærkelige er så, hvis jeg har haft den stationær sat til, og skifter kablet over i dockingstationen (uden og slukke tv'et) så kan jeg godt få billede på.. Men slukker jeg tv'et og tænder det igen.. Kan jeg ikke vælge HDMI igen.. Hva faen sker der lige.. som om bærbaren mangler og sende signal over til tv'et og fortælle... Hallo jeg er altså koblet til :)

Nogle der har en ide om hva problemet ku være..?
Avatar billede strych9 Praktikant
04. september 2007 - 22:06 #1
Intel grafikkort?
Avatar billede tf-uno Nybegynder
05. september 2007 - 08:11 #2
Der sidder et ATI X300 i...
Avatar billede macqa Nybegynder
05. september 2007 - 13:16 #3
du skal være opmærksom på at når du arbejder med en laptop, så har de mulighed for at splitte dit video signal op, bruges når man holder PP presentationer eller andet.
Hvis du trykker FN tasten ned (nederst til venstre og tror nok at det er F7) så får du et skema op hvor du kan vælge hvordan din skærm splitning skal være. Om du evt. skal kunne se billedet på begge skærme eller kun på dit tv.
Når du har valgt det, trykker du denne kombination når du er klar til at slå video signalet over på dit tv, eller tilbage igen på din skærm.

jeg vil tror at det er det der er problemet
Avatar billede tf-uno Nybegynder
05. september 2007 - 14:35 #4
tvivler macga.. Da der jo som sagt bliver sendt signal over dvi stikket... (men kræver jo bare man starter med at sætte den stationær til, så tvet kan skiftes over på hdmi.. Tager man så kablet over i den bærbar er der signal på tv'et... lige indtil man slukker for tv'et og tænder det igen...)
Men prøver da lige når jeg får fri.
Avatar billede tf-uno Nybegynder
05. september 2007 - 15:21 #5
fn + F7 gør ingen forskel :(
Avatar billede strych9 Praktikant
05. september 2007 - 19:16 #6
Men når du går ind i display properties, og settings. Er der så en eller to skærme repræsenteret? Hvis der er to, har du så sat flueben ved extend windows desktop?
Avatar billede tf-uno Nybegynder
05. september 2007 - 20:13 #7
Der er selvfølgelig 2 skærme inde i display settings...
Har prøvet både med clone og udvidet desktop..

som sagt virker det 100% hvis jeg bare sørge for at sætte noget andet til hdmi porten først på tvet.. også sætter stikket over i bærbaren mens tvet er tændt...
ligesom bærbaren ikke får sendt "tænd" signalet til tvet.. men bare sender billedet kun..
Avatar billede strych9 Praktikant
05. september 2007 - 20:17 #8
ja måske...
Hvor langt er det kabel du benytter?
Avatar billede tf-uno Nybegynder
06. september 2007 - 08:01 #9
5 Meter...
Avatar billede tf-uno Nybegynder
09. september 2007 - 20:31 #10
ingen andre forslag..?? for sku pæn træls og ikke ku se film på tv'et  :)
Avatar billede strych9 Praktikant
10. september 2007 - 00:25 #11
planen var egentlig at checke hvor langt et hdmi kabel indenfor specs har lov at være. Tror ikke at det må være 5 meter, men kan selvfølgelig tage fejl... Alt andet lige er der i mange tilfælde ikke særlig meget signal styrke i en laptop.
Avatar billede tf-uno Nybegynder
10. september 2007 - 10:08 #12
Virker bare mærkeligt hvis et 5meter kabel er for langt.. På arbejde bruger vi f.eks op til 20meter når vi sætter projekter op...
Men har haft ringet til IBM, service medarbejderen sagde at sådan skulle det være.. Så længe det virkede med en normal pc skærm, var der ingen fejl... Øhhhh står man så..