Avatar billede seekasr Nybegynder
04. september 2007 - 10:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Butik med kabinetter til HTPC

Hej,

Skal købe et kabinet til en HTPC. Det skal være i samme stil som en forstærker, cd-afspiller osv, så det ser godt ud. Altså samme koncept som det her: http://www.silverstonetek.com/products/p_spec.php?pno=lc13&area=usa
(altså 430 mm bredt)

Er dog ikke helt hooked på at se på kabinetter online, vil gerne se dem i en butik.

Nogen der kender en butik i Københavnsområdet der har en masse kabinetter i denne type stående?

På forhånd tak,
seekasr
Avatar billede Beach Mester
05. september 2007 - 02:21 #1
Hmm.... Har været en del rundt omkring i Kbh for nogle måneder siden, og der er sgu ikke det store udvalg du kan finde som butikkerne kan vise frem:-(

Det eneste fornuftige forslag jeg kan give dig er det som jeg selv brugte da jeg skulle kaste kroner efter et HTPC kabinet-->

Find nogle kandidater på nettet som du kan bruge og gå derefer på edb-priser for at finde forhandler i nærheden. Desværre er det "tit" butikker som ikke har "afhentning" og derfor heller ikke nogen rigtig butik man kan besøge. Men det er det eneste man egentlig kan gøre da jeg ikke har hørt om en enste butik i DK der har et kæmpe udvalg af Subj. stående til kig.
Har butikken via edb-priser "afhentning" så er det normalt også en en butik hvor man kan komme ind fra gaden og se (læs: pille) hvis det er det man vil...

Fandt selv mit Silversone kabinet, først på deres (Silverstones) site, derefter hos en lokal forhandler, men endte med at handler online hos denne for at få mulighed for de 14 dages fuld returret.

Det er lidt klodset at handle på den måde, men det er ved at være "standart" for EDB-butikker så det er bare at gå på dem:-)

Et godt tip er at være rigtig kritisk og mindst lave en liste over hvad kabinettet SKAL overholde. Gå IKKE ned her! Hvis kabinettet ikke (på nettet og via billeder) tilbyder det du skal bruge, så drop det og gå videre til næste kandidat!

Der findes 75% junk HTPC kapinetter og måske 25% der kan bruges seriøst. De 25% kan være svære at finde, men du er inde på det rigtige når du allerede nu har smag for Silverstone. Men der findes andre som jeg måske selv ville vælge den dag i dag. Men for ikke at trække dig over i mine tanker omkring hvad jeg ville se efter så må du selv på jagt:-)))

God jegt

//Beach
Avatar billede seekasr Nybegynder
05. september 2007 - 10:15 #2
ok tak. Kan være jeg bare skal forsøge mig online så.

Mine krav er:

- støvsvagt
- længde ca 43,5cm så det passer til min forstærker, højde og dybde så lidt som muligt
- plads til et 5,4"-drev og fire 3,5"-drev (gør ikke noget det opnås med 5,4"->3,5" converters)
- helst mørkt i farven
Avatar billede seekasr Nybegynder
05. september 2007 - 11:13 #3
Avatar billede Beach Mester
06. september 2007 - 01:22 #4
Iflg. Origens eget site--->
http://www.origenae.com/en/htpc_h5.htm
---Så er der kun plads til en HDD.
En anden ting der ikke er helt godt er deres brug af 60mm fans. De er godt nok meget kompakte, men absolut ikke støjsvage i forhold til den mængde luft de flytter. Her vi ldu enten få problemer med varmen eller hvis du vælger at køre dem på fuld skrue så kommer der en hel del støj fra sådan nogle må sataner:-(
Så hvis det er det kabinet jeg linker til foroven så.... Ikke noget fornuftigt bud set fra min side *S*

Nu har du ikke skrevet noget om prisen, men hvis vi skal gå til yderlighederne uden at snakke om lir ala LCD skærm mm. syntes jeg du skulle tage en kigger på den her--->
http://www.mcubed-store.com/catalog/product_info.php?cPath=21_38_45&products_id=206
---Her har vi med et kabinet at gøre der er stort set så støjsvagt som man kan tænke sig. Det kræver desværre lidt arbejde når man skal mont. HW i dyret, og det er ikke det billigste man kan finde. Men klart en værdig kompitant til den maskine jeg i 2008 skal have bygget til soveværelset.

Nogle ting du skal gå efter når du er på jagt--->
Mulighed for Mont. af så mange fans som muligt. Jo større de er (læs: Helst 120mm) jo mindre støj kommer der fra dem i forhold til lutmængden de flytter.
Mulighed (læs: plads) til at mont. støjdæmpende måtter på alle sider (inkl. bund og top).

Ved godt du går efter et kompakt design, men husk på at jo mindre plads der er i kabinettets indre, jo ringere er mulighederne for køling. Manglende køling af Div. HW giver overophedet grej der mister sin stabilitet med BSOD til følge. Ikke fedt når man forventer at dyret optager noget til man komme hjem.

Har selv lige kogt noget Corsair Ram der åbenbart ikke lige kunne klare mosten i mit LC16M kabinet. Rigtig rigtig dårlig WAF man får når kranen har sat en udsendelse på pause og når hun kommer tilbage efter pausen og vil starte op igen så er OS gået død:-(((
Det var lige før mit projekt fik dødsstødet men lidt intens jagt problemet gav mig et hint om at mine DIMM´s ikke kørte optimalt. Efter udskiftning er maskinen igen stabil. Kan kun finde en skyldig og det er varmen. HDD, CPU, GPC, NB, SB, Volt Reg osv osv osv. Hvis det ikke holdes i en OK temp så dør dyret. Så lidt OBS på det kan kun betale sig:-)

Håber du kan bruge bare noget af ovenstående til noget....

//Beach
Avatar billede seekasr Nybegynder
06. september 2007 - 08:27 #5
Hej Beach,

Så også selv det med de manglede 3,5" - mærkeligt indrettet kabinet!

HFX laver ret fede ting, men synes det er en tand for dyrt.

Kan rigtigt godt lide designet på den Origen, jeg linkede til: 1 drive-bay, simpelt og stilrent design.

Du kender ikke noget i den stil?
Avatar billede seekasr Nybegynder
29. april 2008 - 20:08 #6
Der sker nok ikke mere i den her. Opretter du et svar?
Avatar billede Beach Mester
29. april 2008 - 22:37 #7
Hey seekasr
Jeg tror sgu da jeg fik kastet dit ? i glemmebogen, og vi fik jo aldrig afsluttet problemet.
Syntes derfor selv du skal snuppe hovedparten af dine point retur:-)

//Beach
Avatar billede seekasr Nybegynder
29. april 2008 - 22:55 #8
Nah, dem får du. Tak for hjælpen :)